• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overzetten videobanden op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annie4Time

Nieuw lid
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Heeft iemand ervaring met het overzetten van videobanden op de pc?
Wat moet je wel en niet doen?
Welke software ed zijn geschikt voor windows 10?
 
Het is inderdaad zo simpel als in de verwijzingen van Aarie25. Alleen moet je wel rekening houden dat dit een zeer tijdrovende bezigheid is aangezien je alles in realtime dient op te nemen. Als je echter de VHS-player tegelijk (via scart ofzo) aan je tv kan hangen ... dan worden dat nostalgisch leuke avonden, denk ik. Ik veronderstel dat het hier over zelf gefilmde banden gaat.
 
Ik heb het een paar jaar geleden ook zo gedaan.
Ik had mijn vhs recorder toen nog en had een dvd recorder gekocht.
Ik speelde mijn vhs band af op tv en liet de dvd recorder op dat kanaal opnenen.
Het duurde inderdaad een paar uur per band (240 minuten) en ik had er 6.
Maar als dit eenmaal gedaan is kun je ze makkelijk terug kijken.
 
Het lijkt heel simpel te gaan maar zit er ook kwaliteitsverschil in de kabels/converters die je kunt gebruiken en in de software?
 
er zit wel wat verschil in maar uit eindelijk moet de source gewoon goed zijn, je ziet het ook met oude films die ze opnieuw uitbrengen in 1080p of 4k dat het nooit zo mooi eruit ziet als een film die zeg maar vandaag is opgenomen.
 
Het lijkt heel simpel te gaan maar zit er ook kwaliteitsverschil in de kabels/converters die je kunt gebruiken en in de software?

Hoe is de kwaliteit van de banden zelf?
Veel strepen/ sneeuw?
Als daarvan de kwaliteit niet goed is kun je niet verwachten dat een convector mooier beeld geeft.
 
De banden zijn wel goed en ik verwacht ook geen superkwaliteit
 
Je zou eens een paar programma`s kunnen uitkiezen en dan eens kijken wat de reviews er over zijn.
Want dat zegt vaak voldoende.
 
Je kan zelfs een zakcentje bijverdienen.
Heel veel mensen willen ook wel beelden veilig stellen op dvd voor ze hun banden weggooien.
Het gaat vaak om dozen vol met tientalles tapes.
Vaak is de vcr al overleden en liggen de banden stof te vergaren, zonder de mogelijkheid om de bewuste beelden nog te kunnen bekijken.
Voor de meeste mensen is het net even buiten hun ervaring.
Omdat het in de regel een eenmalige actie is,
wil men dit klusje vaak uitbesteden.

Plaatsen MPEG-4 bestand(en) op USB-stick:8GB/120 minuten = € 10.-

Een particulier een paar huizenblokken verderop doet goede zaken.
De concurrent vraagt behoorlijke bedragen.
Je zit zomaar op 30 euro per cassette.
https://foto.hema.nl/fotos-afdrukke...of-usb-stick/videoband-naar-dvd-of-usb-stick/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan