• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PAGE FAULT IN NONPAGED AREA

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismenos

Nieuw lid
Lid geworden
25 jun 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Sinds een aantal weken heb ik in mijn windows PC de problematiek van PAGE FAULT IN NONPAGED AREA tijdens gebruik en opstarten. Het probleem is ontstaan nadat ik de stroom in de groepenkast eraf heb gehaald i.v.m. vakantie. Helaas had ik niet de on/off switch gebruikt op de pc zelf.

Zelf heb ik al ongeveer alles geprobeerd wat ik kan vinden op het internet, dus het ernaar vragen is mijn laatste oplossing.

Hier een lijstje met dingen die ik zelf al gedaan heb:
- Windows opnieuw installeren met een oudere versie.
- Windows opnieuw installeren met een andere USB stick
-Windows installeren met de nieuwste versie.
- RAM kaarten omgewisseld.
- RAM kaarten verplaatst naar Slot 1 & 3 ipv 2 & 4.
- BIOS settings veranderd naar UEFI EN LEGACY+UEFI.
- Virtueel geheugen groter gemaakt voor de C: schijf, naar 4000MB.

Het lijkt er na een schone installatie op dat de pc in de blue screen komt wanneer er internet aangesloten wordt.
Dit komt wellicht door het willen updaten van het systeem. Ik zie/hoor echter geen piek in het gebruik van de pc.

Het lijkt erop dat de hardware het enige probleem kan zijn op dit moment, maar wellicht weten jullie meer.

PC SPECS:
- MSI Z97 Gaming 5
- Intel Core i7-4790k, 4GHZ, 8MB, LGA1150
- Corsair 8GB DDR3-1600 (2x)


Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt,

Micha
 
Laatst bewerkt:
PC SPECS:
- MSI Z97 Gaming 5 Grafische kaart
- Intel 4790k chip
- 2x 8gb RAM DDR4
Klopt niet echt, graka merk en type staat er niet bij.
En het wisselbestand eerst uitzetten, rebooten en dan een vaste waarde geven van 8/12 of16GB.
Dat voorkomt fragmenteren.

Aantal mogelijke oplossingen.
 
Klopt niet echt, graka merk en type staat er niet bij.
En het wisselbestand eerst uitzetten, rebooten en dan een vaste waarde geven van 8/12 of16GB.
Dat voorkomt fragmenteren.

Aantal mogelijke oplossingen.
Hier alvast de aangepaste (ook in de post) gegevens:

PC SPECS:
- MSI Z97 Gaming 5
- Intel Core i7-4790k, 4GHZ, 8MB, LGA1150
- Corsair 8GB DDR3-1600 (2x)
 
Heb zojuist een BIOS update gedaan.
Als het goed is staat de SSD weer in UEFI stand, en ik ben nu opnieuw windows aan het installeren.
In de BIOS zie ik ook dat er 16gb aan RAM wordt gedecteerd, als ik er eentje uithaal staat er 8GB.

Hiervoor ook weer de volgende melding:

Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device.

Ook krijg ik nog steeds de blue screen met PAGE FAULT voordat windows ook maar op kan starten. Ik kan dus ook niets met commandprompt doen als ik administrator rechten nodig heb.
 
Tis UEFI en die gebruikt een hdd in de gpt indeling, staat er een mbr indeling op dan start de pc niet.

Dus die SSD had een gpt indeling?

Of stond die UEFI in legacy of CSM mode? en nu de schijf met een gpt indeling, dan wordt er ook niet opgestart.

Nieuwe installatie mogelijk met de UEFI in de UEFI stand en de SSD in de GPT indeling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan