• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Paswoord wijzigen Mozilla Thunderbird lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tungsten

Gevestigd lid
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
364
Waarderingsscore
3
Ik had Windows Live Mail op mijn desktop PC staan. Ik kwam er achter, dat dit niet meer ge-update wordt. Daarom dit account verwijderd. Ik krijg het programma niet helemaal weg. Er blijft een soort "geraamte" achter om het zomaar even uit te drukken.
Windows Live Mail blijkt namelijk een onderdeel te zijn van Windows Essentials. Als ik dit zou verwijderen in programma's en onderdelen in het configuratie scherm, zou ik ook "Photo Gallery" kwijt raken en dat wil ik niet. Dus daarom blijft kennelijk dat "geraamte"nog achter.

Ik heb Mozilla Thunderbird nu geïnstalleerd op aanraden van de consumenten bond. Mijn huidig wachtwoord is NIET betrouwbaar genoeg en wil het daarom wijzigen.

Als ik dat doe bij Extra / Opties / Beveiliging / Opslaan en ik wil daarna emails ophalen van de server dan komt de volgende foutmelding :

Verzending van (nieuw)wachtwoord voor gebruiker (dan volgt mijn gebruikersnaam) is NIET gelukt!
Mailserver pop.ziggo.nl antwoordde: "Authentication failled".

Hoe moet ik dit oplossen? (voor alle duidelijkheid. Het programma werkt met mijn oude paswoord prima. Alleen het paswoord wijzigen lukt dus niet. Mogelijk heeft het nog last van het restant Windows Live Mail ???)
 
Je zal het nieuwe wachtwoord toch eerst op via Ziggo mail op de website van Ziggo zelf moeten veranderen.
Pas daarna kan je het ook in jouw Thunderbird gebruiken.
 
Ziggo bezocht. Het bleek, dat "Mijn Ziggo" mijn paswoord niet accepteerde. Nieuw paswoord ingevoerd.
Ik kwam er weer in en daarna naar ziggo mail. In ziggo mail het nieuwe paswoord van "Mijn Ziggo" ingevoerd. Dat leek mij logisch Dit lukte niet. Daarna allerlei dingen geprobeerd. In de wacht gezet met 15 minuten etc.

Nu kreeg ik de ingeving, dat "ziggo mail" mijn oude paswoord misschien nog wel accepteerde.
Dat bleek inderdaad zo te zijn en toen kon ik eindelijk ziggo mail"" een nieuw paswoord geven en dit vervolgens in "Mozilla Thunderbird" inbrengen.
Die accepteerde dat nu. Paswoord gewijzigd !!!!

Waarom wilde ik mijn paswoord wijzigen. In de nieuwste consumentengids stond namelijk, dat veel mensen hun email paswoord ook gebruiken voor allerlei andere accounts, zoals bijvoorbeel voor BOL. com, Wehkamp etc etc. Ik was ook een van die mensen. Wist ik veel.

Laatst hebben hackers accounts gestolen van Bolcom en nog een paar bedrijven. Zo wisten ze het paswoord van de email accounts van heel veel mensen te achterhalen. Ze gingen dat paswoord gewoon uit proberen op andere sites, zoals Bolcom ect. Bij mensen die overal hetzelfde paswoord gebruiken konden ze dan op hun naam allerlei spullen bestellen en de gehackten kregen dan de rekening toegezonden.

Dus bij deze is iedereen die dit leest gewaarschuwd. Zorg dat je email paswoord anders is dan je overige paswoorden.

Abraham bedankt voor je medewerking. Ik ben opgelucht, dat dit nu gelukt is.
 
Hallo Tungsten, het is een bekend gegeven dat wachtwoordgebuik heel slecht is bij de gemiddelde internetter.
Fijn dat jij het jouw woorden nogmaals duidelijk onderstreept en er lering uitgetrokken hebt.
Want feitelijk heb je voor iedere inlog een ander wachtwoord nodig, liefst lang en uniek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan