• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Patch Tuesday Mei flinke Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes1956

Gevestigd lid
Lid geworden
27 apr 2019
Berichten
396
Waarderingsscore
70
De maandelijks terugkerende (beveiligings)updates genaamd 'Patch Tuesday' zorgen in de maand mei voor flinke problemen bij gebruikers van Windows 10, maar ook bij Windows 11. Op diverse fora en ook de Microsoft Feedback Hub wordt geklaagd over update KB5026361 voor Windows 10. Microsoft heeft de problemen tot dusver nog niet bevestigd.


Volgens de website Neowin beginnen de problemen bij mislukte installaties, tot Blue Screen of Death-schermen en plotseling opnieuw opstarten van het opstarten. Een meerderheid van de foutmeldingen van gebruikers betreffen Blue Screen of Death (BSoD)-fouten voor Windows 10 met een foutcode "PROCESS1 INITIALIZATION FAILED". Dat zou kunnen duiden op een probleem met het bootcat-bestand. Dit probleem doet zich voor wanneer het bestand Bootcat.cache beschadigd is of wanneer de bestandsgrootte van Bootcat.cache is gewijzigd sinds de laatste succesvolle start.


Eerder raadde Microsoft aan om een Windows-installatieschijf te gebruiken om op te starten en het bestand bootcat.cache te verwijderen om het probleem op te lossen. Of die oplossing nu effectief is niet zeker. Bovendien meldden de getroffenen dat ze de foutcode 0x800f0922 ontvangen wanneer ze de update op hun computer proberen te installeren. De update kan dan na verschillende pogingen worden toegepast.
 
Hallo Johannes1956,

Voor mij ontstond er dit probleem. Ik verwijderde de update en hoop nu dat het probleem er bij de komende juni update niet meer zal zijn.
 
Hallo Johannes1956,

Voor mij ontstond er dit probleem. Ik verwijderde de update en hoop nu dat het probleem er bij de komende juni update niet meer zal zijn.
@Leono Dat is voor mij de reden geweest om de Updates van Microsoft heel even in de onderbrekingsperiode te zetten, en eerst de kat uit de boom te kijken zoals dat heet.
Troost u bij mij werk het voorlopig ook niet meer, ik wacht af wat er nog meer gaat komen.
tja en zonder Muziekje is het zeer zeker 😴
 
Herstelpunten, die bij mij altijd heel goed werken, (ik maak er elke dag een en ik bewaar er steeds drie) deden het in dit geval ook niet. Gelukkig kon de update verwijderd worden, wat ik niet verwacht had.

Wat werkt er bij u niet meer? Is het ook de radiospeler? (Ik begreep het niet helemaal).
 
:cool: yep de radio speler heeft ook last van hikups
 
Dan is het radiospeler probleem misschien een regionaal probleem, want verder heb ik er niets of niemand over gehoord. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan