• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Pax famillia

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
onlangs vertelde iemand over pax familia, dat is professioneel software die veel inbreng en combinaties toelaat en door banken en vermogens planners word gebruikt., zij geven ook toelating om in te loggen en is vooral nuttig bij mensen met vermogen en bvb meerdere kinderen, Ik vroeg me af of er software bestaat voor particulieren die bvb nuttig kan zijn wanneer je overlijd en te raadplegen is door nabestaanden, dikwijls en dat maakte ik zelf mee moet je bij overlijden van je ouders in hun paperassen gaan zoeken bij welke banken ze waren, welke en hoeveel verzekeringen ze hadden, hun medische dossiers eventueel, waar ze in behandeling waren, wie er moet op de hoogte gebracht worden van hun overlijden een adressen bestand en dergelijke, eventueel een wils beschikking, of je een notaris hebt en dergelijke. Bestaat er zo,n software? Die het mijn nabestaande wat makkelijk maakt? Want ik zou dat nu allemaal wel kunnen vertellen maar op een zeker moment is het ook vergeten.
catmen
 
Je zou in de link onder notarissen kunnen kijken of dit is wat jij zoekt.
 
er bestaat inderdaad dergelijke software waar men alle gegevens in kan geven ..
gaande van welke voorkeur van begravenis er gewenst is ..
welke contacten er dienen gecondacteert te worden ..
welke verzekeringsmaatschapppijen er dien verwittigt te worden betreffende het overlijden ..
welke notaris er belast word met het uitvoeren van de wils beschikking ..
het probleem echter is dat deze software eerder juist weergegeven werd in de Windows 7 maar nooit verder ontwikkelt werd voor gebruik op de Windows 10 .. bijgevolg worden de indelingen niet meer getoond per categorie .. zoals persoonlijke gegevens ... vrienden & contacten .. gegevens betreffende het werk ...
*deze software is nergens te downloaden .. deze werd me destijds aangeleverd toen ik een overlijdensverzekering afsloot via Fortis
deze heet dan ook Wie Wat Waar Fortis

een paar scherm afbeeldingen ..
het heeft een heel uitgebreid menu om gegevens te bewaren .. deze gegevens dient men zelf bij te werken en up2date te houden .
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h06m15s_001_.jpg
    Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h06m15s_001_.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 1
  • Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h09m03s_002_.jpg
    Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h09m03s_002_.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 4
  • Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h13m25s_003_.jpg
    Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h13m25s_003_.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 2
  • Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h13m54s_004_.jpg
    Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_10h13m54s_004_.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 2
Ik heb me geregistreerd bij IZIMI en dat werkt alvast perfect, er zijn een aantal categorieën zoals gezondheid, persoonlijke documenten, eigendom en “andere documenten” het is makkelijk in gebruik en je hebt een ID kaartlezer nodig om toegang te verkrijgen de eretekens maal, je kan ook toevoegen wie er nog toegang mag hebben en welke documenten er mogen gedeeld worden, het is een mooi platform, ik moet het nog wat ontdekken maar het ziet er heel goed uit, wat ik ooit op usb zette voor de nabestaanden met alle persoonlijke files, docs, adressen bestand met wie moet/mag op de hoogte gebracht worden van het heengaan, het kan. Het werkt onder windows 10 het eerste genoemde programma was meer bedoeld van uit de banken (die het ter beschikking stellen voor vermogensbeheer)
catmen
 
Fijn dat IZIMI op het eerste oog bevalt. :)
 
Staan een aantal schrijffouten in de reactie zie ik nu, komt door automatisch aanvullen of zoiets, het moest ook even snel gaan, als er iemand roept”aan tafel” dat kun je niet laten wachten….
catmdn
 
Ik heb enkele foutjes aangepast.
Dat jij niet meer helemaal helder kon typen snap ik wel, als iemand roept dat het eten klaar is, dan gaan de gedachten naar het eten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan