• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc +/- 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs97

Nieuw lid
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allen,

Ik ben toe aan een eigen PC voor een opleiding, maar aangezien ik nog steeds een student ben heb ik niet veel geld te besteden, zo rond de 500-600 euro om precies te zijn.

Ik heb geen randapparatuur of OS nodig, alleen de PC zelf met een HDMI output, en ik wil hem eigenlijk gebruiken om de Adobe Creative Suite en vergelijkbare programma's fatsoenlijk te draaien en ook om hier en daar te gamen.

Programma's die de PC moet kunnen draaien:
- Adobe After Effects
- Adobe Premiere Pro
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- MAXON Cinema4D
Etc, etc.

Verder qua games iets als Battlefield 4, GTA V, Counter Strike: GO, en eigenlijk hedendaagse spellen. Hoeft niet per s op Ultra te draaien, Medium/High settings met een redelijke framerate is voldoende.

Ik ben verder een leek, dus ik zou elk advies zeer op prijs stellen! Ook over zelfbouw/uit de winkel kopen heb ik eigenlijk geen verstand dus ik ben in principe blanco wat alles PC-gerelateerd betreft :p

Mvg, Matthijs
 
Hoi, ik heb mijn best gedaan om wat voor je in elkaar te zetten. Het zal met dit budget natuurlijk niet de "Ultimate Combo PC" zijn, maar het doet wat het moet doen.

Het liefst raad ik voor foto/video edditing 16gb ram aan, maar omdat je ook nieuwe games wil spelen moest er een video kaart bij dus heb ik het gehouden op 8GB en het is een pc op budget dus ergens moeten we een compromise sluiten. Werkt misschien iets minder snel met renderen maar het kan prima en is meer dan zat voor zelfs de nieuwste games.

De behuizing is niets bijzonders en is een punt waar ik echt heb gekeken wat goedkoop is en simpelweg de onderdelen inpassen, thats it, geen toeters en bellen, hoewel te fan wel LED verlichting heeft (toeval, heb ik niet pers daarom gekozen).

Ik ben gegaan met een entree level I5, de 4460. Entree level klinkt mischien niet als veel maar hij draait op 3.2 ghz, wat prima is en het feit dat het een i5 is betekend dat het een quad core is en het prima zal doen zowel voor je photoshop etc. als gaming.

Voor de games heb ik een amd r9 270x in de bundel gegooid. Prima kaart, ga je zeker je games op kunnen draaiden in full HD over HDMI.

Verder een simpel moederbord, redelijk goedkoop maar komt erg goed uit de gebruikersbeoordelingen voor wat ik erover gehoord en gelezen heb op internet. Niet erg geschikt voor overclocken, maar ik betwijfel dat je dat zult gaan doen en het is ook niet nodig. Het is wel een ITX bord, dus maar 2 ram slots en 1 pcie slot, wat misschien een beetje klein lijkt als je hem in een behijzing stop waar gewoon ATX in kan, maar het doet alles wat je nodig hebt en daar gaat het om. Een 500W coolermaster voeding zal alles voorzien van de benodigde electriciteit, meet dan zat ik draai een systeem met krachtigere hardware op het zelfde wattage. Een 1TB harddrive voor de opslag, een western digital blue om exact te zijn, echt geweldige en betrouwbare harddrives! Ik heb geen after market proccecor koeler erbij gedaan, maar de meegeleverde stock intel koeler is prima en zal die i5 prima onder controle houden. Daarbij is dat een hele simpele upgrade mocht je ooit iets stillers erop willen of iets krachtigers ofzo, maar dat is luxe en geen noodzaak.

Ik ben bij het samenstellen uitgegaan vaan zelfbouw. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een pc maken moeilijker klinkt dan het is. de meeste dingen passen maar op n manier erin en youtube staat tegenwoordig prop vol met guides over hoe je dit stap voor stap moet doen. Zolang je niets probeerd ering the rammen en stompen en gewoon de stappen netjes volgt kun je weinig fout doen.

hier is de link: https://azerty.nl/winkelmandje/wink...528532]=1&product[651585]=1&product[733241]=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan