Advies PC benaderen extern

filmingdesigner

Nieuw lid
Hi,

Ik heb een PC hier staan die ik wil gebruiken voor data management.
Ik heb een tijd via Teamviewer gewerkt om hem te bereiken.

Maar hebben jullie betere mogelijkheden?
Bijvoorbeeld Windowsserver etc.

iemand advies?

Rubensky

Moderator
Team lid
Welk besturingssysteem staat er op die pc?

En op een Windows server bouw je over het algemeen een domein op. Dus hoe bedoel je koppelen?

Hans60

Enthousiast
Teamviewer heeft het grote voordeel dat je je niet hoeft bezig te houden met portforwarding etc. in je router(s). Iets wat met RDP, VNC etc. wél weer om de hoek komt kijken.
RDP = Remote Desktop Protocol
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remote_desktop

Hans60

Enthousiast
En op een Windows server bouw je over het algemeen een domein op. Dus hoe bedoel je koppelen?
Je kunt een bestaande of nieuwe server (mailserver, fileserver, ftp-server) toevoegen aan een bestaand domein.

Rubensky

Moderator
Team lid
Ja natuurlijk kan dat Hans. Er zijn alleen wel enkele vereisten dan. Die vergeet je te vermelden. 1 Er moet een domein zijn. 2. Er moet een domeincontroller zijn. Anders kan je hem er niet bij aanmelden.

Zo zijn er nog vele afhankelijkheden te noemen. We hebben nu te weinig informatie om een bepaling te kunnen doen.

Hans60

Enthousiast
Als iemand zo'n vraag stelt ga ik er min of meer van uit dat hij/zij reeds een domein(controller) heeft.
Jouw antwoord impliceert dat er op elke server een domein moet/kan worden geïnstalleerd.

filmingdesigner

Nieuw lid
Ik gebruik tot op heden Teamviewer om bij de bestanden te komen. Maar het probleem is dat ik bij Teamviewer bij de bestanden overdracht gedeelte geen miniaturen of voorbeelden zie.

Rubensky

Moderator
Team lid
Al eens gekeken naar de ingebouwde versie van de RDP?

Jouw antwoord impliceert dat er op elke server een domein moet/kan worden geïnstalleerd.
Moeten niet. Kunnen wel.

Rubensky

Moderator
Team lid
Ja die bedel ik.

Gaat het om bestanden overdracht uit een bepaalde map? En waarom kies je dan niet voor de cloud?

filmingdesigner

Nieuw lid
Ik zal mijn idee eens uitleggen

Ik wil bij de bestanden kunnen via mijn laptop.
De bestanden staan op een desktop.
Maar ik wil niet via een website werken.
Wat is het beste advies?

Lange Pier

NCF Goeroe
Bovenaan Onderaan