• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies PC benaderen extern

Status
Niet open voor verdere reacties.

filmingdesigner

Nieuw lid
Lid geworden
3 okt 2018
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hi,

Ik heb een PC hier staan die ik wil gebruiken voor data management.
Ik heb een tijd via Teamviewer gewerkt om hem te bereiken.

Maar hebben jullie betere mogelijkheden?
Bijvoorbeeld Windowsserver etc.

iemand advies?
 
Aanvulling: Hoe kan ik de windows server koppelen aan een domein?
 
Welk besturingssysteem staat er op die pc?

En op een Windows server bouw je over het algemeen een domein op. Dus hoe bedoel je koppelen?
 
Welk besturingssysteem staat er op die pc?

En op een Windows server bouw je over het algemeen een domein op. Dus hoe bedoel je koppelen?

Op de PC staat Windows 10 en ik wik eigenlijk via een koppeling op mijn laptop er bij kunnen waar ik ook ben
 
Wil je een soort RDP dan?
 
Teamviewer heeft het grote voordeel dat je je niet hoeft bezig te houden met portforwarding etc. in je router(s). Iets wat met RDP, VNC etc. wél weer om de hoek komt kijken.
RDP = Remote Desktop Protocol
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remote_desktop
 
En op een Windows server bouw je over het algemeen een domein op. Dus hoe bedoel je koppelen?

Je kunt een bestaande of nieuwe server (mailserver, fileserver, ftp-server) toevoegen aan een bestaand domein.
 
Ja natuurlijk kan dat Hans. Er zijn alleen wel enkele vereisten dan. Die vergeet je te vermelden. 1 Er moet een domein zijn. 2. Er moet een domeincontroller zijn. Anders kan je hem er niet bij aanmelden.

Zo zijn er nog vele afhankelijkheden te noemen. We hebben nu te weinig informatie om een bepaling te kunnen doen.
 
Als iemand zo'n vraag stelt ga ik er min of meer van uit dat hij/zij reeds een domein(controller) heeft.
Jouw antwoord impliceert dat er op elke server een domein moet/kan worden geïnstalleerd.
 
Ik gebruik tot op heden Teamviewer om bij de bestanden te komen. Maar het probleem is dat ik bij Teamviewer bij de bestanden overdracht gedeelte geen miniaturen of voorbeelden zie.
 
Al eens gekeken naar de ingebouwde versie van de RDP?

Jouw antwoord impliceert dat er op elke server een domein moet/kan worden geïnstalleerd.

Moeten niet. Kunnen wel.
 
Je bedoeld die van Windows? Hrt gaat mii vooral om bestand overdracht niet perse het zien van de pc
 
Ja die bedel ik.

Gaat het om bestanden overdracht uit een bepaalde map? En waarom kies je dan niet voor de cloud?
 
Ik zal mijn idee eens uitleggen

Ik wil bij de bestanden kunnen via mijn laptop.
De bestanden staan op een desktop.
Maar ik wil niet via een website werken.
Wat is het beste advies?
 
Dus ik kan een van die 2 het beste gebruiken voor het delen van bestanden. Met zicht op voorbeelden.
 
Dus als ik bestanden wil zien en wil verplaatsen. Kan ik die het beste gebruiken.
 
Met beide zie je hetzelfde alsof je ervoor zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan