• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC blokkeert regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

cc362g

Nieuw lid
Lid geworden
13 mei 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
0
PC blokkeert bijna dagelijks en is uitermate traag geworden. Mijn Pc is een Aspire M5910 processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 870 @ 2.93Hz RAM 6 GB 64-bits en hij draait op Windows 10 Home 20H2 build 19042.964.
De meeste foutmeldingen zijn "
De shpamsvc-service is gestopt met de volgende foutcode:
Onherstelbare fout." Hij blokkeert volledig enkel de hoofdschakelaar afzetten helpt. Soms heb ik ook de foutmelding "Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein. De NetLogon-service hoeft niet te worden gestart in deze configuratie."
Kan iemand mij helpen met het oplossen van dit steeds terugkerend probleem?
 
Bedankt voor de snelle reactie maar mijn Pc is niet geshared of toch niet vrijwillig. Ik heb wel in het opstarten de mogelijkheid voorzien voor Win7 of Win10.
Hoe geraak ik van deze sharder af?
 
Heb jij al eens gescand op virussen?
Scan eens met de volgende 2 tools, kies voor gratis downloaden.
 
Laat ook eens een sfc scan lopen.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter (let op de spatie tussen sfc en /)
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
1. Voer de opdrachtprompt uit als beheerder.
2. Kopieer de onderstaande opdrachten, plak ze in het opdrachtvenster en druk op ENTER:

sc stop shpamsvc
sc config shpamsvc start= disabled

3. Sluit het opdrachtvenster en start de computer opnieuw op.
Probeer dit eens.
 
6 gb is een beetje mager voor win10 ik adviseer minimaal 8

win10 is waarschijnlijk als update over 7 heen gezet.
Dan heb je wel vaker dat er rare netwerkinstellingen in zitten
gebruik je win 7 nog?
zo niet zou ik een verse installatie overwegen en het systeem eens lekker opschonen
 
6 GB kan niet te weinig zijn, althans niet dat dit de oorzaak kan zijn. Zelfs met 3 GB kan W10 prima draaien bij normaal gebruik, want dat is de max voor de 32bit uitvoering.
 
Hoe kom je er bij dat 3 GB de max is voor de 32bit uitvoering?
window10 draai met 3 GB maar zeker niet prima macht je dat niet geloven test het dan maar eens uit
Ik raad minstens 8 aan het liefst 2*4 dual daarmee reageerd je systeem een stuk sneller en stabieler.
 
Hoe kom je er bij dat 3 GB de max is voor de 32bit uitvoering?
window10 draai met 3 GB maar zeker niet prima macht je dat niet geloven test het dan maar eens uit
Ik raad minstens 8 aan het liefst 2*4 dual daarmee reageerd je systeem een stuk sneller en stabieler.
Je kan nog 4GB in een 32bit Windows zetten, maar Windows zal nooit de volle 4GB kunnen adresseren, die laatste 1 GB is zelfs verloren. Dat is omdat je in een getal van 32bit maximaal 4 miljard adressen kwijt kan (kan uitdrukken), maar Windows heeft ook nog een partij adressen nodig voor het adresseren van de hardware. Zodoende wordt maar een deel van de laatst GB nog gebruikt als geheugenadres.
Een Asus moederbordje waar 4GB in zit, maar Windows 32bit geïnstalleerd heeft staan, zal in Windows aangeven maar 3008 MB aan RAM te hebben. Bij andere merken is dat weer ietsje meer of minder (soms 3,2 GB), maar ga er maar van uit dat 3 GB ongeveer de max. is op Windows 32bit.
En die systemen draaien prima.
 
Ik lees in de link van Lange Pier wel dit:

Minimum RAM: 1 GB voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits

Ik neem niet aan dat 64bit altijd twee maal zoveel als een 32bit nodig heeft, maar als minimum vereiste dus wel.
 
Je kan nog 4GB (of meer) in een 32bit Windows zetten, maar Windows zal nooit de volle 4GB kunnen adresseren, die laatste 1 GB (of meer) is zelfs verloren. Dat is omdat je in een getal van 32bit maximaal 4 miljard adressen kwijt kan (kan uitdrukken), maar Windows heeft ook nog een partij adressen nodig voor het adresseren van de hardware. Zodoende wordt maar een deel van de laatst GB nog gebruikt als geheugenadres.
Een Asus moederbordje waar 4GB in zit, maar Windows 32bit geïnstalleerd heeft staan, zal in Windows aangeven maar 3008 MB aan RAM te hebben. Bij andere merken is dat weer ietsje meer of minder (soms 3,2 GB), maar ga er maar van uit dat 3 GB ongeveer de max. is op Windows 32bit.
En die systemen draaien prima.
 
Je kan nog 4GB in een 32bit Windows zetten, maar Windows zal nooit de volle 4GB kunnen adresseren, die laatste 1 GB is zelfs verloren. Dat is omdat je in een getal van 32bit maximaal 4 miljard adressen kwijt kan (kan uitdrukken), maar Windows heeft ook nog een partij adressen nodig voor het adresseren van de hardware.
Doet hij wel hoor maar die worden gebruikt voor de aanwezige hardware zoals je zelf al aangeeft.
 
Beste Lange Pier, Erik, Boertje125 en Arie 25,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb een sfc /scan uitgevoerd en enkele corrupte files werden gerepareerd. Ook heb ik met malwarebytes enkele geplande taken met code verwijderd. In Bijl het bestand Speccy. Hopelijk hebben jullie er iets aan. In de tussentijd heeft de PC niet meer geblokkeerd.
 

Bijlagen

  • cc362g.xml
    167,1 KB · Weergaven: 2
Gelukkig heeft de ts 64bit en daar kan wel gewoon 8 in.
2 is veel te kort dan is je systeem niet vooruit te branden
 
Ook heb ik met malwarebytes enkele geplande taken met code verwijderd.
Bedoel jij daarmee dat er enkele bedreigingen zijn gevonden?
Adwcleaner nog laten lopen?
 
--------
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan