• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Post een van de leden ondanks alles toch een bericht in zo'n discussie, dan zal dit bericht verwijderd worden.

Pc check aub!! Er gebeuren rare dingen!!

Ardilez99

Vaak hier
Verschillende vragen liefst allen even overzichtelijk als gesteld, beantwoord. dank u

1) Is iemand bekend met Spotnet en is t bekend dat spotnet problemen veroorzaakt!?
2) Kan t zijn dat bepaalde versies van spotnet en vlc player conflict veroorzaken.
3) Welk versies van bovengenoemde programma's zijn het meest betrouwbaar/stabiel.

Uitleg problemen:
Sinds aantal dagen is t zo dat wanneer ik ah downloaden ben met spotnet en tegelijkertijd een film afspeel via VLC Player dan hoor ik een bepaald geluid en na dat geluid valt de pc onmiddelijk uit. Het gebeurt alleen wanneer beide programma's tegelijk in gebruik zijn.

Tweede probleem ben ik vanmorgen achter gekomen. Elke keer als ik Spotnet venster/programma sluit dan ben ik em ook meteen kwijt. Niet alleen kan ik de pictogram om de programmas te starten kwijt, maar zelfs als ik op de exe. bestand klik, kan t programma niet opnieuw worden geinstalleerd. Ook moet ik telkens bij elke online website zoals deze elke keer opnieuw inloggen.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Wat een verhaal.

Download
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 

Ardilez99

Vaak hier
Ok ga ik doen.
Ja t verhaal omdat ik zo duidelijk mogelijk wil zijn.
Heb zelf jaren in een callcenter gewerkt.
En om een probleem op te lossen, dient er wel goed en duidelijk te worden gecommuniceerd.

Maar u heeft geen antwoorden op de 3 vragen ?
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Ik hoop dat uit de logs naar voren komt waarom jij die problemen hebt - ik kan je er verder nog niks over zeggen, zo gebruik ik geen Spotnet.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Op zich ziet alles er goed uit, maar in Windows zelf zitten een paar fouten.
We gaan nu eerst jouw corrupte account repareren.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie​
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 

Ardilez99

Vaak hier
Hallo Abraham

Het viel me meteen op dat de PC sneller opstart.
Ik zal ff in de gaten houden en komende dagen hierop terug komen.
bedankt voor zover
fijne avond nog
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Jij ook nog een fijne avond, ik hoor wel weer.
 

Ardilez99

Vaak hier
gmorgen

Ik zag vanmorgen pas dat ik niet goed heb gelezen, en dus een hele stuk van jouw vorige bericht totaal over t hoofd heb gezien. Dat krijg je als je meerdere dingen tegelijk doet.

ik heb dus vanmorgen alsnog geprobeerd het vervolg te doen met :
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.
maar er gebeurde niks. met niks bedoel ik : ik zag na t ingeven van bovenstaande, geen voortgang van het proces. Ik heb toen opnieuw opstarten gekozen via start, maar de pc bleef hangen bij opnieuw opstarten.
Middels de aan/uit knop uitgezet en opnieuw aan.

wat nu ?
excuses voor t ongemak
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Heb je alles conform mijn opdracht opgestart of niet.
Die beide commando´s werken alleen als CMD/Windows PowerShell met administratorrechten opgestart zijn.
 

Ardilez99

Vaak hier
gmiddag, ik had dus alleen de bovenste helft gelezen, dus maar 1x sfc /scannow gedaan als administrator. de rest niet zie voorgaande bericht

wat nu ?
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Wat gaf SFC /scannow na de scan aan en moest je wel of niet de computer reboten?
 

Ardilez99

Vaak hier
ik weet niet meer de exacte woorden maar in elk geval dat er fouten waren gevonden maar dat die hersteld waren en dat ik moest rebooten.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Herhaal nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth zoals bericht #8 aangeeft hoe het te doen.
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Mooi, hoe draait inmiddels alles in jouw Windows?
 

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk mag jij nog weer SFC /scannow laten scannen, ik denk dat er geen problemen meer gevonden worden.

Laat ook weten of je McAfee hebt verwijderd.

Wat vind je overigens van de KPN F-Secure beveiliging?
Ik denk ook dat als McAfee verwijderd is, jouw Windows sneller zal zijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan