Goedendag,
Ik heb een probleem met mijn pc en ben inmiddels radeloos. Na vele dingen geprobeerd te hebben om tot de oplossing te komen is het helaas nog niet gelukt. Mijn hoop is nu op jullie expertise gevestigd.
Het forum heb ik afgezocht en ben een (recent) soortgelijk geval tegengekomen, namelijk:
Opgelost - Gebeurtenis 41 (Kernel-Power): PC loopt vast en herstart
Grotendeels heb ik de stappen doorlopen uit bovenstaande thread, denk dus niet dat ik nog niets heb ondernomen
.
Het probleem:
Ik heb last van het random vastlopen van mijn pc. Dit gebeurt vaak bij het bekijken van een Youtube video (Twitch.tv), of gewoon het surfen op internet. Ik speel één spel, PUBG, waarbij de pc niet vastloopt. Vaak start ik dus dit spel op zodat de pc niet vastloopt en ik wel rustig een Youtube video kan bekijken. Het lijkt er dus op als de pc het zwaarder heeft, hij niet vastloopt.
Zelf vermoed ik iets met de videokaart, maar waarom dan niet crashen bij hoge belasting?
Wat heb ik geprobeerd:
Windows is up-to-date,
Windows herstel met behoud van bestanden lukt niet! ook niet in Advanced Recovery environment
Videokaartdrivers up-to-date
BIOS idem
Temperaturen gemonitord, zijn prima
Who Crashed logje, zie onder (helaas dumpfiles verwijderd, deze volgt later, na een nieuwe crash!)
Memtest86+, 1 uur, geen foutmeldingen
W10 herinstallatie, leek even goed te gaan maar uiteindelijk weer crashes.
Minitoolbox logje, zie onder
Specificaties Pc:
Operating System
Windows 10 Pro N 64-bit
CPU
Intel Core i5 7600K @ 3.80GHz 38 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel Unknown @ 1600MHz (16-18-18-36)
Motherboard
MSI Z270 GAMING PRO CARBON (MS-7A63) (U3E1) 33 °C
Graphics
VG245 (1920x1080@75Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 380 Series (MSI) 43 °C
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD)) 30 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
AMD High Definition Audio Device
Ik heb een probleem met mijn pc en ben inmiddels radeloos. Na vele dingen geprobeerd te hebben om tot de oplossing te komen is het helaas nog niet gelukt. Mijn hoop is nu op jullie expertise gevestigd.
Het forum heb ik afgezocht en ben een (recent) soortgelijk geval tegengekomen, namelijk:
Opgelost - Gebeurtenis 41 (Kernel-Power): PC loopt vast en herstart
Grotendeels heb ik de stappen doorlopen uit bovenstaande thread, denk dus niet dat ik nog niets heb ondernomen

Het probleem:
Ik heb last van het random vastlopen van mijn pc. Dit gebeurt vaak bij het bekijken van een Youtube video (Twitch.tv), of gewoon het surfen op internet. Ik speel één spel, PUBG, waarbij de pc niet vastloopt. Vaak start ik dus dit spel op zodat de pc niet vastloopt en ik wel rustig een Youtube video kan bekijken. Het lijkt er dus op als de pc het zwaarder heeft, hij niet vastloopt.
Zelf vermoed ik iets met de videokaart, maar waarom dan niet crashen bij hoge belasting?
Wat heb ik geprobeerd:
Windows is up-to-date,
Windows herstel met behoud van bestanden lukt niet! ook niet in Advanced Recovery environment
Videokaartdrivers up-to-date
BIOS idem
Temperaturen gemonitord, zijn prima
Who Crashed logje, zie onder (helaas dumpfiles verwijderd, deze volgt later, na een nieuwe crash!)
Memtest86+, 1 uur, geen foutmeldingen
W10 herinstallatie, leek even goed te gaan maar uiteindelijk weer crashes.
Minitoolbox logje, zie onder
Specificaties Pc:
Operating System
Windows 10 Pro N 64-bit
CPU
Intel Core i5 7600K @ 3.80GHz 38 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel Unknown @ 1600MHz (16-18-18-36)
Motherboard
MSI Z270 GAMING PRO CARBON (MS-7A63) (U3E1) 33 °C
Graphics
VG245 (1920x1080@75Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 380 Series (MSI) 43 °C
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD)) 30 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
AMD High Definition Audio Device