• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC Crash, freezes, herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pils

Nieuw lid
Lid geworden
29 mei 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn pc en ben inmiddels radeloos. Na vele dingen geprobeerd te hebben om tot de oplossing te komen is het helaas nog niet gelukt. Mijn hoop is nu op jullie expertise gevestigd.

Het forum heb ik afgezocht en ben een (recent) soortgelijk geval tegengekomen, namelijk:

Opgelost - Gebeurtenis 41 (Kernel-Power): PC loopt vast en herstart

Grotendeels heb ik de stappen doorlopen uit bovenstaande thread, denk dus niet dat ik nog niets heb ondernomen ;).

Het probleem:
Ik heb last van het random vastlopen van mijn pc. Dit gebeurt vaak bij het bekijken van een Youtube video (Twitch.tv), of gewoon het surfen op internet. Ik speel één spel, PUBG, waarbij de pc niet vastloopt. Vaak start ik dus dit spel op zodat de pc niet vastloopt en ik wel rustig een Youtube video kan bekijken. Het lijkt er dus op als de pc het zwaarder heeft, hij niet vastloopt.
Zelf vermoed ik iets met de videokaart, maar waarom dan niet crashen bij hoge belasting?

Wat heb ik geprobeerd:
Windows is up-to-date,
Windows herstel met behoud van bestanden lukt niet! ook niet in Advanced Recovery environment
Videokaartdrivers up-to-date
BIOS idem
Temperaturen gemonitord, zijn prima
Who Crashed logje, zie onder (helaas dumpfiles verwijderd, deze volgt later, na een nieuwe crash!)
Memtest86+, 1 uur, geen foutmeldingen
W10 herinstallatie, leek even goed te gaan maar uiteindelijk weer crashes.
Minitoolbox logje, zie onder

Specificaties Pc:
Operating System
Windows 10 Pro N 64-bit
CPU
Intel Core i5 7600K @ 3.80GHz 38 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel Unknown @ 1600MHz (16-18-18-36)
Motherboard
MSI Z270 GAMING PRO CARBON (MS-7A63) (U3E1) 33 °C
Graphics
VG245 (1920x1080@75Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 380 Series (MSI) 43 °C
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD)) 30 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
AMD High Definition Audio Device
 
Had dit topic toch echt gemaakt in het onderdeel Hardware problemen. Hopelijk kan iemand het verplaatsen.

Ik mag tevens geen berichten met meer dan 20k letters plaatsen dus upload het logje als txt file.
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    26,9 KB · Weergaven: 1
Probeer anders eens de videokaart eruit te halen en je monitor(s) rechtstreeks op het moederbord aan te sluiten. Heb je nog steeds problemen, dan ligt het niet aan de videokaart. Zijn de problemen opgelost, ja dan ligt het wel aan de videokaart, he.
 
Ik heb de videokaart ooit naar MSI retour gedaan RMA en heb een volledig geteste teruggekregen. Zodoende dacht ik dat die wel goed moest zijn?
 
Helaas zijn deze verdwenen, ik had een nieuwe crash maar geen log. Volgens mij staan e opties goed, evenals het verwijderen van logs bij gebrek aan HD ruimte. Ik upload een log als ik er 1 heb.

Dank voor je bericht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan