• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost PC die heeel erg traag werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderaan in bericht #33 staat hoe je Cleanmgr+ downloaden moet. Er komt dan een zip-file dieje uitpakken moet. Daar is iets bij mij mis gegaan en bij Johke niet. Alle uitgepakte files moeten in een map staan. Bij mij is dat de map downloads. Daar staat het programma cleanmgr+ bij. Als ik die als administrator draai krijg ik het goede scherm met alle mogelijkheden die je kunt aanvinken. Links boven staat Disk clean up. Dat is het scherm waarin ik ben. Je kunt ook klikken op more. Dan zie je de rest van de lijst. In die lijst moet dus Previous Windows Installations staan. Dat is dus niet zo.
 
Sorry, ik ben de kluts kwijt. Je schrijft 'Mijn vorige bericht' Ik weet niet welk bericht je bedoelt. Geef het een #nummer alsjeblieft.
 
Nummer 40.
Laatste bericht op de vorige pagina!
Ik hoop dat je hiermee jouw kluts weer terugvind.
 
Gevonden. Er staat dat je Wise uninstaller niet eens hoeft te installeren, maar het wordt wel geïnstalleerd. Het ziet er net zo uit als Revo Uninstaller. Je kunt er programma;s mee de-installeren. Ik heb de lijst bekeken en ik kan er geen enkel programma in vinden dat ik niet ken. Wat moet ik ermee doen?
 
In dat tool naar de locatie C:\ gaan en dan telkens een van de Windows.old bestanden aanklikken!
 
Hoe kan ik in Wise uninstaller naar C:\ gaan? Ik zie alleen een lijst met geïnstalleerde programma's staan. Geen navigatiemogelijkheid naar een andere map.
 
Hoi Jov, we gaan wat anders proberen!

FRST is toch nog aanwezig!
Denk eraan FRST met adminreachten op te starten!

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

C:\Windows.old
C:\Windows.old(2)

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt. Ik gebruikte FRST.64.
Onder het draaien produceerde Qihoo 2 keer een geel venster waarin iets over blokkeren staat. FRST stopt dan even. Rechtsonder staat dan een getal dat aftelt. Bij 0 gaat FRST gewoon door. Had ik Qihoo beter even kunnen uitschakelen?
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    850 bytes · Weergaven: 2
Welke versie van RevoUninstaller gebruik je? Vanaf versie 4 kan je namelijk ook gewoon mappen of exe bestanden selecteren om een volledige uninstall uit te voeren als die eerder afgebroken is of niet werkt(e).
Eén van de mappen selecteren waar (delen/resten) van het te verwijderen programma instaan is dus voldoende.
 
Ik gebruik REVO-installer 2.06.
Dit reparatiewerk is leuk, maar ongelofelijk inspannend. Ik word er gestrest van doordat ik je boodschappen begrijpen en foutloos uitvoeren wil (en natuurlijk ook andere dingen moet doen en mijn geheugen is niet optimaal meer. Ik ben 84). Dan kan het dat het een tijdje duurt voordat ik je antwoord. Ik doe mijn best.
Nu eerst REVO maar eens updaten?
 
Het blijkt dat de laatste gratis versie van Revo uninstaller 2.06 is die ik dus al heb. Voor versie 4 zul je misschien wel moeten betalen.
ESET online installer is helemaal veranderd. Werkt goed op mijn laptop. Ik vond 10x malware, allemaal van Smart Defrag. Dat zal ook bij Johke wel narigheid gegeven hebben.
Ik doe in de paasdagen nog wel wat aan de computer. Ik kan me voorstellen dat jij even stopt.
 
Probeer het volgende in de PC van Joke:

in het Startmenu scrol jij naar de map Windows Systeembeheer.

In die map vind jij Schijfopruiming.
Klik Schijfopruiming met rechts aan en kies voor "Uitvoeren als administrator".

Vink in ieder geval Vorige Windowsversies aan.
En start het opruimen.

Dat opruimen zal best een tijd duren (misschien wel 1 à 2 uur), dus maak je daar niet ongerust over.
 
Het ziet er naar uit dat alles in Johke's PC in orde is.
Ik draaide eerst de helemaal vernieuwde ESET, ook al zou het heel lang kunnen duren omdat Windows.old er nog in zat. Vanochtend was hij klaar. Deze ESET werkt sneller, verwijdert malware direct als hij het tegenkomt en doet waarschijnlijk meer dan alleen dat.
Toen heb ik schijfopruiming van Windows geprobeerd. Vorige Windowsversies vond ik niet in de lijst. Het draaien duurde niet zo gek lang en bracht 19 Gb op. Windows.old was >100 Gb groot.
Ik zocht de locatie op waar hij moest zitten en daar trof ik hem niet meer aan.
Als het nu gelukt is om alles weer goed te krijgen, mogen we elkaar feliciteren.
Ik heb Smart Defrag vervangen door een andere defragmenteerder Nooit meer Iobit.
 
In Windows 10 zit ook een schijfoptimaliseerder!
En Jov, ik vind het geweldig wat jij op jouw leeftijd voor anderen doet.

We gaan opruimen!

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

5c8f56929c0a7-Delfix.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.
 
Ik heb geprobeerd wat je schrijft (eerst als oefening op mijn eigen computer) en toch lukt het niet..
Bij het aanklikken van je link krijg ik een downloadvenster (ToolsLib). Dit adres heb ik ik mijn stick gezet (als snelkoppeling) en naar Johke's computer (bureaublad) overgezet. Het openen van dat adres geeft hetzelfde dowloadvenster. Bovenaan staat dat het downloaden al begonnen is, maar er is nog niets gebeurd. Er staat ook een lijst van programma's in die je kunt downloaden en na enig gezoek vind ik daarin ook Delfix. Als ik daarop klik komt er weer een dowloadvenster en na klikken kom ik weer in het eerste venster. In de downloadmap vind ik niets, dus lijkt het er op dat er niets gedowloaded is. Doe ik iets fout?
 
Hallo Jov, het ligt niet aan jouw browser, maar de Toolslib website werkt momenteel niet goed.

Daarom een alternatieve downloadlink die wel zal werken:

 
Dit leek te werken. Het duurde een minuut. Er stond 'Remove desinfectiom tools'. Er stond niet eens dat hij klaar was. Het venster verdween en dat was het, Kunnen we de conversatie officieel beëndigen met resultaat 'Opgelost'?
 
Hallo Jov, ik hoop dat Joke weer blij is met al het werk dat jij op je genomen hebt.
En juist ook vanweg jouw leeftijd chappeau voor alles wat jou gelukt is.

Ik zal dit topic sluiten en op opgelost zetten.


59c653a6037c7-p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan