• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

xmrjordyx

Nieuw lid
Lid geworden
9 dec 2020
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Tot mijn ergenis freezed mijn pc op random momenten. Het ene moment tijdens het spelen van een zwaardere graphic spel (BFV) en het andere moment tijdens het kijken van een youtube video.

Ik las op google iets over een TP-link driver... toevallig heb ik een draadloze wifi extender van TP link.
Hier wat gegevens van mijn pc:
OS Name Microsoft Windows 10 Pro
Version 10.0.18363 Build 18363
Other OS Description Not Available
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name DESKTOP-78CSOG1
System Manufacturer System manufacturer
System Model System Product Name
System Type x64-based PC
System SKU SKU
Processor Intel(R) Core(TM) i7-6700K CPU @ 4.00GHz, 4001 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 2003, 19-9-2016
SMBIOS Version 3.0
Embedded Controller Version 255.255
BIOS Mode UEFI
BaseBoard Manufacturer ASUSTeK COMPUTER INC.
BaseBoard Product Z170 PRO GAMING
BaseBoard Version Rev X.0x


Ik word hier echt gek van, iemand die mij op weg kan helpen?
 
En dan;
Mocht je een waarschuwing krijgen, gewoon doorgaan.

Die minidump geeft dan hopelijk een verklaring, indien het geheugen van de videokaart die het probleem veroorzaakt helaas dan niet.

Die kun je hiermee testen.
 
oke gedaan zoals je zei.
In de tussentijd is mijn pc 2x gefreezed. Helaas is er geen map met minidump... dus daar heb ik geen gegevens van. Vervolgens de Furmark gedaan. De gegevens zeggen mij niet zoveel, maar wellicht jou wel?


pc.jpg
 
Minidump logging eerst aanzetten, eerste link.

En welk merk en type die die graka?

Draaien de ventilatoren erop wel?

En hoe is de airflow van de kast?

GPU is al 72° en op de vram zit geen tempsensor.
Dat is het enige wat ik zie in die FurMark.
 
Minidump logging eerst aanzetten, eerste link.

En welk merk en type die die graka?

Draaien de ventilatoren erop wel?

En hoe is de airflow van de kast?

GPU is al 72° en op de vram zit geen tempsensor.
Dat is het enige wat ik zie in die FurMark.
Heb ik gedaan... wil best een screen bijvoegen als proof.

De ventilatoren draaien als ik ze visueel check.
Heb recentelijk mijn pc van onder mijn bureau naar op mijn bureau gezet zodat de warme lucht beter naar buiten kan, als je dat bedoelt?
 
Dus geen minidump log, werkt vaak ook niet bij een freeze maar was te proberen.

Je zou als test de zijkant van de kast kunnen halen en een tafelventilator op de graka kunnen blazen en de kaart flink belasten, als het dan niet gebeurd was het te warm wordende video ram.
En welk merk en type die die graka?

En?
 
Dus geen minidump log, werkt vaak ook niet bij een freeze maar was te proberen.

Je zou als test de zijkant van de kast kunnen halen en een tafelventilator op de graka kunnen blazen en de kaart flink belasten, als het dan niet gebeurd was het te warm wordende video ram.


En?
ik heb een Geforce GTX 1070.

Soms heb ik indd het gevoel dat het te warm word in de kast. Als ik mijn hand tijdens/na het spelen van een game, op de zijkant leg voelt deze erg warm aan...
 
Geeft dit je meer info:
Gigabyte GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB - Grafische kaart - GTX 1070 - 8 GB GDDR5 - DVI-D, HDMI, 3 x DisplayPort
 
Deze case heb ik:
Sharkoon VG5-W - Midtowermodel - ATX - geen voeding - rood, zwart - USB/Audio
 
Zou voldoende moeten zijn als de achterkant redelijk vrij staat.
 
Achterkant staat zn 75cm van de muur boven mijn bureau... enig idee wat het probleem kan zijn?
 
Test met die tafelventilator.

Neem aan dat alles stofvrij is.
 
Alles is zo goed als stofvrij. Heb geen tafelventilator... is er een andere manier om dit te testen. Of is er sws een manier om de tempratuur naar beneden te halen?
 
Buiten gaan gamen? :)

Zo'n ding bij iemand lenen, tis alleen bedoeld om te testen of het werkelijk de vram is die te warm wordt.

Lang geleden ook meegemaakt, extra ventilator gericht op die kaart loste het probleem op maar dien je wel zeker te weten dat het daar aan ligt.
Kijk welke je op die kaart gebruiken, ook een optie.

Aantal andere oorzaken.
 
Het probleem was minder geworden... tot vandaag. Tijdens een windows update liep hij vast. 1,5 uur gewacht maar geen resultaat. Dus stekker eruit en erin. Resultaat... pc start niet meer op. Ik kom niet verder dan de bios settings of herstelmenu van windows... ik heb geen zin in gedoe want ik had al het idee dat er een software fout in mn pc zat. Ik wil graag een clean install doen van windows. Alle persoonlijke bestanden heb ik al opgeslagen op een externe schijf. Maar hoe doe ik zn clean install?
 
MCT gebruiken en USB stick opstarten via het bootmenu met F8 van de bios of uefi.
Is het een UEFI systeem dan dient die naam erbij te staan.

Vanuit Windows kan het ook indien die nog opstart.
 
Het lukt totaal niet... is er iemand die via discord kan helpen. Mij discord: xmrjordyx

Ik ben echt ten einde raad :(
 
Het probleem is als volgt: windows wil opnieuw instaleren. Tijdens dit proces gaat de pc opnieuw opstarten. Pc gaat uit. Pc gaat aan maar het scherm blijft zwart, is dit normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan