• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC gaat terug in de tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertcomputer

Junior lid
Lid geworden
23 aug 2009
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een PC. Deze is voor stroomvoorziening aangesloten op een stekkerdoos. Bij afsluiten PC schakel ik ook altijd de stekkerdoos uit.

Als ik dan de stekkerdoos weer inschakel dan start de pc automatisch ook op.

De tijd en datum weergave is elke keer volledig in de war en is teruggezet naar januari 2002.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit laatste kan voorkomen. Zit er bijvoorbeeld een batterij in de PC die de tijd bij houdt? Als dit het geval is waar vind ik deze en wat voor soort batterij moet er in?

Wellicht een domme vraag maar ik heb niet zoveel verstand van computers.

Alvast bedankt voor de reactie.

Bert

Re: PC gaat terug in de tijd?!

Ja er zit een backup batterij op het moerderbord. (3v knoopcel)

Hallo BuysDB,

Ik ga de computer openen en op zoek!

Groet Bert
--- automatische edit ---
Hallo,

Ik heb de PC open gehad. Veel spullen in de computer maar nergens een batterij te vinden.

Ik heb een HP pavillion T490. kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken?

Wederom bedankt!
--- automatische edit ---
Hallo,

Via google uiteindelijk op een site terechgekomen waar locatie van batterij is vermeld en wordt aangegeven hoe te vervangen.
Vorige vraag is ingetrokken!
Groet Bert

Laatst bewerkt door een moderator:

De knoopcel batterij vind je op het moederbord;) Die grote chip;):
cmos+battery.gif

En die vervangen, het is zowiezo fout dat de pc elke keer opnieuw opstart, zit de drukknop niet vast als je de voorkant van de pc haalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan