• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC herstart zichzelf na afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouzywouzy

Vaak hier
Lid geworden
7 nov 2010
Berichten
591
Waarderingsscore
1
Hallo iedereen,

Het probleem is het volgende;

Telkens ik de pc uitschakel herstart die zichzelf weer. Dit probleem doet zich voor als de pc al een tijdje heeft aangestaan en dus niet als ik hem opstart en daarna direct weer afsluit. Als ik via command prompt de actie shutdown /p ingeef start die zichzelf zo weer op nadat die volledig is uitgeschakeld.

Ik heb de BIOS al gereset en dit had geen effect dus ik denk dat het een softwareprobleem is daar dat dit sinds een paar maanden aan de gang is.

Het gaat om een zelfgebouwde pc.
Moederbord: MAXIMUS VIII HERO ALPHA
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 3801, 14/03/2018
Processor: Intel i5 Skylake 6600K
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 8GB

Als iemand me kan helpen met dit probleem zou dat super zijn.
 
Telkens ik de pc uitschakel herstart die zichzelf weer. Dit probleem doet zich voor als de pc al een tijdje heeft aangestaan en dus niet als ik hem opstart en daarna direct weer afsluit.
Dit suggereert aan mij juist een hardwareprobleem. Voeding of moederbord.

Als je de PC een lange tijd aan laat staan (minstens een uur warm laat worden), vervolgens afsluit (het liefst terwijl je Shift drukt), en na 5 seconden weer boot, en dan weer uitschakelt. Dan ook een probleem ? Zo ja, dan wat mij betreft een hardware probleem.
 
Heb je de mogelijkheid om een image van huidige setup te maken en vervolgens een schone windows installatie te doen? Zo kan je direct zien of het een hard- of softwarefout is.
 
Beste Erik,

Na de pc te gebruiken zoals ik gewoonlijk doe start die zichzelf niet op met de SHIFT toets in te houden. Dat is een goed teken denk ik, maar dit kan misschien toeval zijn.

Ik zal vanaf nu de pc zo telkens afsluiten en zien of die zo uit blijft.

Beste Artstudiog,

Ik ga een partitie aanmaken en linux installeren, zien of het probleem zich daar ook op voor doet. Maar ik heb momenteel redelijk druk met examens, dus heb de pc wel hard nodig nu.


Alvast bedankt voor de reacties !!
 
Met Shift wordt als het goed is de PC echt helemaal uitgeschakeld, of eigenlijk de volgende keer echt vanuit nul opgestart. Je kan ook proberen het 'snel opstarten' helemaal uit te laten, zoals hier te vinden is:

Maar dat is een software oplossing, terwijl ik sterker het idee heb van een hardware probleem omdat er blijkbaar opgewarmd moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan