• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc ineens niet meer geschikt voor Windows11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broekstermaar

Nieuw lid
Lid geworden
16 nov 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Tot mijn opluchting was een paar weken geleden mijn laptop geschikt voor Windows 11. Nu echter niet meer. Nogal vreemd vind ik. Healthcheck gedaan toen update 2004 de meest recente was. Uitkomst geschikt. Inmiddels is 21H1 automatisch geïnstalleerd en is de processor (i5 6200U) niet meer geschikt. Is microsoft misschien bezig om het aantal geschikte pc's stelselmatig te beperken? Helaas is de update langer dan 10 dagen geleden en is niet meer ongedaan te maken. Balen dus.
 
Als het goed is heb je de mogelijkheid nog wel om die update te verwijderen. Duidelijker als in dit artikel kan ik het niet uitleggen.

 
Bedankt. Ik ga het proberen op deze manier.
 
de methode aangebracht door Rubensky gaat niet op voor de Windows 11
de TS spreekt echter over de 21H1 en bezit dus dan niet over de Windows 11.
de TS dient evenwel rekening te houden dat indien hij/zij terug gaat naar build 2004 deze vanaf 14 december 2021 niet meer ondersteund word ..end of life !

*build 20H2 krijgt tot 10 mei 2022 nog ondersteuning ..
voor build21H1 is dit nog tot 13 december 2022
 
Tot mijn opluchting was een paar weken geleden mijn laptop geschikt voor Windows 11.
Hoe of wat werd dat dan gemeld?

Want de Intels uit de coffee lake serie of hoger zijn alleen geschikt en daar hoort die niet bij.
Ook een paar weken geleden niet.
 
@Emi Mijn oplossing gaat ook over het verwijderen van de update uit Windows 10. De update verwijderen zoals in dat artikel beschreven kan wel degelijk.
 
@Rubensky aangezien de TS in het Window11 forum gedeelte zijn hulpvraag heeft geplaatst ging ik er van uit dat hij dan ook de Windows 11 had (heeft ) en dat 21H1 eigenlijk 21H2 diende te zijn !
*voor de Windows 10gaat die bewerking betreffende het verwijderen mogelijk dus wel ..
 
In de microsoft lijst van geschikte processoren voor update 2004 komt de i5 6200U wel degelijk voor. Maar in de lijst van 21H1 staat die niet meer.
Als ik terug ga naar 2004 zou ik dus kunnen upgraden naar Windows 11. Ik neem aan dat die versie van windows 11 dan weer verder geüpdatet kan worden. Of zie ik íets over het hoofd?
 
Die lijst vind ik op Windows 11 Specs and System Requirements | Microsoft en klikken op compatible 64-bit processor.
Processor1 gigahertz (GHz) or faster with 2 or more cores on a compatible 64-bit processor or System on a Chip (SoC).
Als ik in die lijst zoek naar
en klik op Supported Intel Processors krijg ik te zien
Intel®Core™i5-6200U
Het lijkt me wel heel raar als dat dan ineens niet meer over de geschiktheid voor Windows 11 zou gaan.
 
Die lijst is voor update 2004 voor W10, wat ik ook al aangaf, en die processor wordt gewoon niet genoemd in de lijst geschikt voor Windows 11, waarom je dat zo halsstarrig vol blijft houden dat het eerst wel was, die was nooit geschikt, alleen coffee lake en hoger.

Ding ondersteunt geen MBEC wat nodig is.
 
Omdat hij in die microsoft lijst staat. Van coffee etc. heb ik geen verstand.
 
@Broekstermaar
Wat is het merk en type computer waar jij over praat?
 
origineel kwam deze dus met de Windows 7 pro m.a.w. jouw i5-6200U cpu komt niet in aanmerking ..
 
Dat wordt dan, ervanuitgaande dat mijn spiksplinternieuwe Acer desktop wel geschikt is, t.z.t. een nieuwe laptop.
 
Zoals reeds duizend keer vermeld, je MOET niet over naar Windows 11. En wil je toch op je ouwe naar W11 ... zie bijlage voor de uitleg (upgrade, geen clean install).
 

Bijlagen

  • Oudere-PC-install.zip
    42,8 KB · Weergaven: 16
Een medion laptop akoya p6670 (md99960).
Zoals gezegd komt deze niet in aanmerking voor een upgrade, maar kun je Windows 10 gewoon tot 14 oktober 2025 blijven gebruiken. Want dan stopt de ondersteuning.
 
Zou maar een flinke laptop hebben aangeschaft, kan me voorstellen dat misschien meer dan 4 jaar van plan was te gebruiken. En windows 10 kon zelfs nog op een 1 ghz pentium 4 als niet vergis. Toch mij ietwat vreemd overkomende als gerust stellend bedoelend lijkende opmerking (werkzaam bij microsoft ofzo ?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan