Vraag PC jaar geleden besmet geraakt, weer opnieuw gebruiken

#21
Ik kan de O&O defrag niet downloaden, aangezien ik een Enterprise versie heb van Windows, en dat programma wordt niet ondersteund, zegt windows.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#22
Vreemd, Enterprise of gewone Windows 8.1 - dat mag geen verschil maken!

Het is jammer, maar Wise Disk Cleaner bezit ook een defragmenteerder, die is niet slecht.

Start Wise Disk Cleaner, klik in de menu rand op Disk Defragmente...

De defragmenteerder opent nu, rechtsonderin dat venster zet je de instelling van Analyze (groene kleur) op Volledige Optimalisatie.

Die instelling zorgt ervoor dat de opstart-sectie en veel gebruikte bestanden naar het snekste gedeelte van HD worden verplaatst.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#27
Ik kan je aanbevelen een SSD te gaan gebruiken.
En het werkgeheugen van 4GB naar minimaal 8 GB te brengen.

Is het een PC of notebook wat jij gebruikt?
 
#28
Ik kan je aanbevelen een SSD te gaan gebruiken.
En het werkgeheugen van 4GB naar minimaal 8 GB te brengen.

Is het een PC of notebook wat jij gebruikt?
PC, enkel is het gewoon een 2e pc die ik naast mijn huidige PC gebruik. Dus ben niet van plan om speciaal een SSD aan te schaffen en meer werkgeheugen toe te voegen.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#29
Download
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder


    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    msconfig
    safebootminimal
    drivers32
    netsvcs
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %systemroot%\*. /mp /s
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    [createrestorepoint]
  • Klik vervolgens op de knop
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#31
Sluit voordat
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder

Code:
:OTL 
[createrestorepoint]
O18:[b]64bit:[/b] - Protocol\Handler\wlpg
O18 - Protocol\Handler\ms-help
O21:[b]64bit:[/b] - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED}
O21 - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED}


:Services


:Reg


:Files
ipconfig /flushdns /c

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[resethosts]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#33
Sorry, er is inderdaad een en ander weggevallen.

  • Klik daarna bovenaan op
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
  • Post via kopiëren en plakken de inhoud van dat OTL-scanlog.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#38
Al gecontroleerd of de kabel tussen monitor en PC nog goed contact maakt?
En anders proberen of je via de monitor instellingen het beeld kan verschuiven.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
#40
Jazeker; dat log heb ik gezien.
Gaf ook aan dat jij nog maar heel weinig rommel in Windows hebt.

Hoe heb jij het beeld gefixt.
Overigens zit ik nu met een vers geïnstalleerde 1809 Pro.