• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC lagging / langzaam te veel processen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan222

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
41
Waarderingsscore
2
Hi,

Ik heb wat probleempjes met mijn vaste PC. Hij heeft duidelijk moeite met sommige programma's.
Ik mag graag pokeren en geregeld loopt PartyPoker vast bijvoorbeeld. De enige manier om m af te sluiten is via ctrl-alt-del. Hier staat PartyPoker dan altijd in de lijst met power usage op high.

Ook merk ik als ik bijvoorbeeld poker en youtube erbij aan heb, dat dit ook de snelheid beinvloedt.

Tevens, als ik ctrl-alt-del open zie ik een hele waslijst aan processen. Wellicht dat er wat processen runnen die totaal overbodig zijn. Ik zie bijvoorbeeld XBox Game bar..totaal overbodig, ik heb geen eens een Xbox( geen idee hoe ik t kan verwijderen). Ook staan er tig service host/runtime broker/antimalware etc. etc.

Iemand misschien tips om de lijst in te korten of andere tips ?

Dank alvast
 

Bijlagen

  • proces 4.png
    proces 4.png
    164,4 KB · Weergaven: 8
  • proces 3.png
    proces 3.png
    168,7 KB · Weergaven: 6
  • proces 2.png
    proces 2.png
    150,6 KB · Weergaven: 5
  • proces 1.png
    proces 1.png
    144,7 KB · Weergaven: 8
Allereerst welkom hier op het forum!

Ik heb jou eerste afbeelding verwijderd, omdat dat jou licentie staat van jou Windows.
Heb jij al gekeken of jij geen virus hebt?
Scan eens met de volgende tools, kies beide voor gratis download.

Xbox Gamebar en andere onnodige programma`s kun je makkelijk met Ccleaner verwijderen.
Hier gaan dat soort apps/programma`s er gelijk af.
 
Klik eerst eens om memory en dan een schermafdruk, meeste wat ik zie gebruiken geen resources, enige die dat veel doet is Google Chrome, is ook een onding browser.

Daarnaast zou ik eerst alle overbodige opstartitems uit opstarten verwijderen, enige wat nodig is zijn die voor drivers, anti-virus en de eventuele back-up tool, rest kan allemaal weg.
En welke AV wordt er gebruikt?
Maak je ook gebruik van One-Drive o.i.d.?
 
Hallo Aarie, bedankt daarvoor. Ik ben niet zo heel handig, dat blijkt ook. Niet zo slim idd om die afbeelding te plaatsen.
Hij is nu bezig met malwarebytes en Adw cleaner.

Moet ik naast die 2, ook nog CC cleaner downloaden ?
 
@ Lange Pier. Hierbij de afdruk.
Volgens mij had ik eerder vandaag een youtube fimpje op, vandaar dat Chrome op high stond. ( toch zou mijn pc dat toch prima aan moeten kunnen lijkt me....

Daarnaast zou ik eerst alle overbodige opstartitems uit opstarten verwijderen, enige wat nodig is zijn die voor drivers, anti-virus en de eventuele back-up tool, rest kan allemaal weg.

Als ik naar ctrl-alt-del start-up ga zie ik maar een paar dingen staan. Waar verander ik precies de opstartitems die je bedoeld ?

En welke AV wordt er gebruikt? Windows security geeft regelmatig meldingen, ben er niet zo actief mee moet ik bekennen. En heb nu ADW en Malware bytes gedownload op advies van Aarie. Maar dit zullen wel tijdelijke (gratis) beschermers zijn.

Maak je ook gebruik van One-Drive o.i.d.? Het zit op mijn PC, ik kan me niet herrineren dat ik er om gevraagd heb en gebruik het ook niet. Zou van mij wel verwijderd mogen worden,,,
 

Bijlagen

  • memory.png
    memory.png
    160,6 KB · Weergaven: 9
Je mag Ccleaner erop zetten om de programma`s en apps die je toch niet gebruik, dus ook Onedrive te verwijderen. In Ccleaner klik je om de extra en dan de-installeren.
Als je alles hebt verwijderd wat je niet gebruikt, kun je daarna Ccleaner verwijderen in Windows zelf.

Waarschijnlijk gebruik jij dus Windows Defender en dat is een goede scanner.
Maar om zeker te weten wat jij gebruikt klik op start, zoek in de lijst naar Windows beveiliging, openen, dan virus en bedreigingbeveiliging, dan aan de rechterkant klikken op wie beschermt mij.
 
Van Ccleaner gebruiken wordt niets sneller of de harde schijf is teveel bezet, er dient minimaal 20% vrij te zijn.

Wat goed kan met die Ccleaner is bij Extra en opstarten de boel opschonen, maak daar ook een screenshot voor hier neer als je er advies over wilt.

In dat nieuwe screenshot staat alleen Malwarebytes die de boel bezig houdt met daarnaast Game DVR.

Plaats tevens eens de weblink van Speccy, de weblink en niets anders, zie m'n sig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan