• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Pc loopt vast, bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosmawegter

Nieuw lid
Lid geworden
10 nov 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo

Sinds een week heb ik problemen met mijn pc. De eerste dagen kreeg ik bsod"s afgewisseld met vastlopen (reageert nergens meer op).
De laatste paar dagen voornamelijk vastlopen, alhoewel ik net ineens weer n bsod had .
Wat ik al gecheckt heb:
Virussen/ malware (niks)
Drivers updaten
Cpu (in andere pc gedrukt, andere cpu in mijn pc => mijn pc liep weer vast, ligt dus niet aan cpu)
WhosCrashed (pikt bsod wel op, met voor mij onduidelijke oorzaak, maar alle vastlopers niet)
Hotcpu test, waarbij alles getest werd, niks gevonden (liep meteen daarna weer vast)
Videokaart, kwam niks uit

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Vanavond test ik met andere voeding, ook al is de mijne nog geen 2 jaar oud.
Dan blijven alleen ram en moederbord over, al zou daar, volgens testsoftware niks mee zijn.
 
Als ik mee mag denken / gokken?

Een maand of twee geleden kwam ik ook BSOD's tegen (op mijn slechts 14 maanden oude laptop). Ik had in geen 9 jaar een BSOD gezien en was eigenlijk al een beetje vergeten hoe ze eruit zagen. ( :innocent: )

Gelukkig voor mij gebeurde dit direct na een wat 'grotere' Windows update, dus kon ik op de voorhand theoretisch gezien al een aantal oorzaken uitsluiten. Ook ik heb wat rondgesnuffeld op het WWW en wat testjes gedaan en om een lang verhaal kort te houden : ik heb een oudere driver van mijn Ethernet en Wifi kaart teruggezet en de BSOD's bleven weg. (Configuratiescherm, apparaatbeheer, Netwerkadapters, de repectievelijke adapters gekozen, Stuurprogramma's en tot slot gekozen voor 'Vorig stuurprogramma'. Problem solved.)

Oorzaak dus : Microsofts 'grotere' update.

Maar los daarvan : "Who Crashed" geeft meestal toch een redelijk duidelijk 'boosdoener' aan? Die 'onduidelijke oorzaak' waaraan je refereert, hoe luidt de tekst van die boodschap precies?
 
Laatst bewerkt:
Het zou wel fijn zijn als je de inhoud van die blue screen of death (BSOD) hier kan plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan