• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc loopt vast tijdens bestanden kopieren naar externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monimoni

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2015
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Goedemiddag, sinds 2 dagen lukt het niet meer om mijn films van de laptop naar de externe harde schijf te kopieren.
Het laadbalkje blijft dan hangen op 25 seconden resterend,en uiteindelijk loopt de laptop vast.
Ik heb nog heel veel ruimte over op de externe harde schijf,en zowel de interne als de externe schijf zijn als NTFS geformatteerd. Heb ook al andere usb aansluiting geprobeerd,maar dan precies hetzelfde probleem.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat vriendelijk bedankt,
Simone
 
Klinkt alsof een van beide schijven defect is. Kun je hetzelfde bestand eens naar een usb stick kopiren? Of een andere externe schijf?

Heb je dan geen problemen, dan zou ik de externe schijf eens testen.
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
 
Bedankt voor je reactie. Zowel naar usb stick als naar andere externe schijf loopt de boel weer vast.
Dus dit betekent dat de interne schijf kapot is?
 
zijn er meerdere handelingen bezig tijdens het over zetten !
 
Dat is dan een mogelijke conclusie. Geheugen zou ook een probleem kunnen zijn. Maar test eerst de interne schijf eens.
 
Nee,er zijn tijdens kopieren geen andere handelingen bezig. Test gaf geen problemen aan.
 
heb je ook rekening gehouden met de achtergrond processen ... deze kun je via taakbeheer controleren !
ben er haast zeker van dat het een geheugen probleem is ....
je kan ook eens crystaldiskinfo gebruiken om de schijven te controleren
geeft deze alles in het blauw aan dan zijn de schijven gezond !
word er een ander kleur dan blauw weergegeven dan scheelt er iets met de schijven !
 
Geheugen testen met memtest. usb of cd image downloaden, installeren of branden, daarmee opstarten en tenminste n pass laten lopen. Zie je dan geen errors, laat de test dan gewoon een paar uur lopen. Fouten zijn niet altijd meteen zichtbaar.
http://www.memtest.org/

Vraag me trouwens wel af hoe je de schijf getest hebt. Een volledige test kan vele uren duren.
 
Deze 3 zijn geel:
Reallocated Sectors Count
Current Pending Sector Count
Uncorrectable Sector Count
Ik heb dus echt een probleem nu he?
Achtergrond processen via taakbeheer nog niet gedaan

--- Update ---

Via tabblad extra foutcontrole. Hoe kan ik de harde schijf goed testen?
 
dan heeft WebAlly gelijk en zijn het de schijven die aan het overlijden zijn ...
best dat je nieuwe schijven ga halen en zeker niet ga wachten tot er rood word aangegeven !
 
Oeps,het beestje is inmiddels ook al 8 jaar. Zou ik zelf een nieuwe schijf erin kunnen plaatsen?
Zal ik die memtest nu nog doen?
 
een nieuwe schijf plaatsen kan zelfs een beginner ..
je dient wel het besturingssysteem op deze schijf installeren ..
aangezien het een laptop is heb ik dan de vraag !
heb jij de recovery dvd's aangemaakt destijds toen je deze laptop heb gekocht ... indien dit niet zo is !
zou je dit voorrang moeten geven en deze recovery dvd's als nog dienen aan te maken .
 
Nee,hoe doe ik dat? Heb wel een backup op externe schijf
 
Er zit nu een 250 GB harde schijf in.Maar laptop is al 8 jaar oud,kan daar een ssd in?
 
Een ssd gedraagt zich als een gewone sata schijf, en heeft een normaal 2.5" formaat, zou dus altijd moeten werken.
 
Heel erg bedankt voor de hulp,ik zal eens gaan kijken of het me allemaal gaat lukken
 
Je kunt ssd's ook in een laptop kit kopen, dan zit er migratiesoftware bij, en een sata-usb-kabel of externe behuizing.
 
Dank je wel, een vriend van mij gaat er binnenkort naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan