• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC maakt raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

baspieter100

Nieuw lid
Lid geworden
16 mrt 2013
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen maakt me PC een raar zoemend geluid wat na 4 sec weer ophoud. Ik heb in me pc gekeken of er misschien een draadje tegen me fan aan zat, maar nee dit was niet het geval.

Wel ondekte ik dat er veel stof in en achter me fan zit, zou dit het probleem kunnen zijn van het zoemend geluid? Als dit zo is hoe kan ik hem dan het beste schoonmaken? Heb zelf niet vaak iets uit me pc gehaald of erin gezet dus ik hoop dat iemand mij zo uitgebreid mogelijk kan helpen :)

Gr,

Bas

Hallo Bas :)

Toevallig niet een compressor of perslucht in huis? Persluchtbussen zijn in de meeste doe-het-zelf winkels wel te krijgen. Daarmee zal je al heel wat verder komen. De pc afsluiten en eens stevig uitblazen, best op een plaats waar stof geen kwaad kan (buiten?) want vaak komt er meer stof uit dan verwacht. Ventilatoren gaan in nieuwere generatie systeem vanzelf sneller draaien wanneer de koelprestaties ontoereikend zijn. Dat zou dus inderdaad je 'raar geluid' kunnen verklaren.

Groetjes,

Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan