• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC met HD en SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Ik zie dat er tegenwoordig veel desktops te koop zijn met zowel HD als SSD.

Het grote voordeel van SSD is niet alleen dat die sneller is maar ook stiller. Als je dan een desktop koopt met ook een HD erin wordt dat voordeel m.b.t. het stiller zijn toch weer teniet gedaan door de ventilator voor de HD. Of is daar een andere oplossing voor?
 
Of met alleen een grote SSD, een hdd heeft geen eigen ventilator en de nieuwe schijven hoor je nauwelijks.
Ventilatoren heb je sowieso nodig om de CPU, grafische kaart en binnenkant kast koel te houden.
 
Hallo Frank

Ik heb je gesloten topic aangepast naar een open vraag.

Er bestaan stille fans. Bijvoorbeeld: Hardware.Info
 
Misschien kan ik mijn vraag ook anders stellen: is er een verschil in geluid tussen een PC met een HD en SSD en een PC met alleen een SSD?
 
Moderne HDD's zijn even stil als een SSD. Waarom toch die HDD? Omdat die grote schijven (2Gb en groter) nog steeds een pak goedkoper zijn dan gelijkwaardige SSD's. Die HDD's worden dan enkel gebruikt voor data (persoonlijke bestanden enz). Het wegschrijven en lezen naar en van een HDD verloopt quasi even snel als naar een SSD (wij merken daar weinig verschil in. Idem voor backup (image) van je systeemschijf.
 
Art , bedoel je 2 Tb??
 
Een HDD hoor je nauwelijks, een SSD hoor je niet. :)

Een HDD die je niet hoort, is meestal geen goed teken.

De verklaring is simpel; in een SSD zitten geen bewegende onderdelen. Die kunnen ook geen trilling veroorzaken in je computerkast.
 
Bedankt voor de reacties. Het enige dat je dus zult horen is het geluid van de ventilator?
 
Als je een harde schijf echt hoort zou ik ASAP een backup maken want dan is die aan t overlijden.
 
Zéker als je hem boven het geluid van de fans uit hoort....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan