• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies pc met isa sloten werkend te maken met nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er in de PC een diskettestation en heb je een diskette .
Je hebt een windows 98 systeemdiskette nodig om de computer op te starten met de nodige bestanden .
Drivers voor het CD-rom apparaat , om het apparaat te laten herkennen .
De nodige windows 98 systeembestanden
Aangepast autoexec.bat en config.sys bestand
Als je met de diskette de PC opgestart hebt , moet het windows 98 schijfje in de cd-rom lezer liggen .
Met het commando setup.exe uit te voeren wat op het w98 schijfje te vinden is ga je w98 kunnen herstellen zodat die terug normaal opstart .
 
Die andere pentium 3 PC is die nog werkend en zit daar een dvd lezer/schrijver in ?
 
Die andere is werkend maar start alleen in veilige modus op. Heb al scan gedaan
Fouten laten repareren helaas. Daar staat ook het programma op.
Daar zitten 2 cd drives in en floppy.
 
Dan kan je die P3 computer gewoon repareren door Windows 98 te installeren over de bestaande Windows 98.
 
Het is te lang geleden en herinner me het me zo goed niet meer , maar ik denk dat je met het W98 schijfje de w98 installatie kon herstellen zonder opnieuw te moeten installeren . Maar dan heb je wel nog altijd de W98 systeemdiskette nodig om de computer op te starten .
 
Ik herinner me nog iets vaag .
Als je in W98 de computer uitzette zonder windows af te sluiten of door een stroompanne de computer uitviel startte W98 alleen nog in veilige modus op .
Bij het aanzetten onmiddelijk op F8 toets drukken en krijg je een menu te zien met opstartmodussen .
Daar stond een opstartmodus tussen iets van stap voor stap modus en telkens er iets gestart werd je de enter toets moest indrukken . Als al die stappen ge-enterd werd kreeg je te lezen om de computer uit te zetten en terug aan te zetten en startte W98 terug normaal op .
 
Ik herinner me nog iets vaag .
Als je in W98 de computer uitzette zonder windows af te sluiten of door een stroompanne de computer uitviel startte W98 alleen nog in veilige modus op .
Bij het aanzetten onmiddelijk op F8 toets drukken en krijg je een menu te zien met opstartmodussen .
Daar stond een opstartmodus tussen iets van stap voor stap modus en telkens er iets gestart werd je de enter toets moest indrukken . Als al die stappen ge-enterd werd kreeg je te lezen om de computer uit te zetten en terug aan te zetten en startte W98 terug normaal op .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan