• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacjo

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2013
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Met de laptop maak ik via extern bureaublad verbinding met een pc boven in de pc kamer. De audio uitgang van deze pc is verbonden met de versterker beneden in de huiskamer. Als ik een audiobestand open via extern bureaublad krijg ik geen geluid, doe ik dit zelf op de computer boven dan speelt het bestand probleemloos beneden af. Hoe krijg ik het voor elkaar om een audiobestand te openen en geluid te krijgen. De pc beneden neerzetten is geen optie wegens ruimtegebrek.
 
Streamen met VLC? Of Plex?
 
Welk programma gebruik je om een extern bureaublad te krijgen? Teamviewer?
 
Streamen met VLC? Of Plex?
Ben aan de gang gegaan met plex maar snap er niet veel van. Het staat nu geïnstalleerd op de pc die benaderd moet worden en heb alle media geladen.
Maar hoe kom ik nu bij de bestanden??
 
gewoon extern bureaublad vanuit windows zelf

Waarvoor gebruik je het? Want als het alleen voor muziek is, is Teamviewer een optie. Maar als je bijvoorbeeld wilt gamen ofzo dan is dat niet verstandig omdat het wel voor vertraging zorgt.

Misschien kan je ook in je geluidsinstellingen kijken, staat de uitvoer wel op de juiste speakers ingesteld? Zowel via de PC zelf als via extern bureaublad.
 
Hoi Tycho,

bedank voor je snelle reactie. Het is inderdaad alleen om muziek te kunnen afspelen. deze pc stond in ons oude huis gewoon in de woonkamer maar we zijn noodgedwongen verhuisd naar een veel kleinere woning. Al mijn muziek staat p deze pc. zoals ik al heb gezegd zodra ik boven een bestand afspeel met mediaplayer heb ik beneden geluid. Tot zover gaat het dus goed, maar als ik vanaf beneden via extern bureaublad een bestand open speelt het bestand wel af maar heb geen geluid.
Als ik dan bij de pc boven kom moet ik mezelf eerst aanmelden in het startscherm van windows terwijl deze al aan stond. ik zal eens kijken of teamviewer een betere optie is. Kan ik ergens een goede tutorial vinden?

vr gr.
Jacjo
 
Hoi Tycho,

bedank voor je snelle reactie. Het is inderdaad alleen om muziek te kunnen afspelen. deze pc stond in ons oude huis gewoon in de woonkamer maar we zijn noodgedwongen verhuisd naar een veel kleinere woning. Al mijn muziek staat p deze pc. zoals ik al heb gezegd zodra ik boven een bestand afspeel met mediaplayer heb ik beneden geluid. Tot zover gaat het dus goed, maar als ik vanaf beneden via extern bureaublad een bestand open speelt het bestand wel af maar heb geen geluid.
Als ik dan bij de pc boven kom moet ik mezelf eerst aanmelden in het startscherm van windows terwijl deze al aan stond. ik zal eens kijken of teamviewer een betere optie is. Kan ik ergens een goede tutorial vinden?

vr gr.
Jacjo

Geen probleem. Ik denk dat omdat de PC op standby gaat dat het bestand zich niet afspeelt ofzo. Helaas kan ik niet zien wat het geval is met dat. Kijk anders bij je Beeld Instellingen en dan vergrendeling na x aantal minuten. Misschien dat je dat wat omhoog kan krikken.

Tutorials and Product Videos for TeamViewer dit is de pagina van teamviewer, opzich is het heel makkelijk. Je moet wel op beide PC´s teamviewer instaleren, anders werkt het niet.
 
Het is gelukt met Teamviewer, helemaal top.
Bedankt voor de tip
 
Het is gelukt met Teamviewer, helemaal top.
Bedankt voor de tip

Goed om te horen! En geen probleem. Ik hoop dat het een beetje werkt zo, en ik weet niet of het de beste oplossing is maar, het werkt in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan