• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC overclocken?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citizan

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Hoi NCF,

Op het gebied van overclocken ben ik een absolute beginner, daarom schakel ik jullie hulp in! :)

Mijn processor (AMD II x4 620 @ 2,6GHZ) zou ik graag willen overclocken naar 2,8 of misschien (als het mogelijk is) zelfs 3,0 GHZ.

Hier even mijn specs op een rijtje om te kijken of overclocken uberhaupt wel mogelijk is met mijn moederbord etc.:

Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: AMD Athlon(tm) II X4 620 Processor (4 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 1 TB
Video Card: ATI Radeon HD 4890
Monitor: Philips 22" Brilliance 220CW
Sound Card: Onboard
Speakers/Headphones: Logitech Clearchat PRO
Keyboard: Razer Lycosa
Mouse: Logitecht MX 518
Operating System: Windows 7 Enterprise 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Motherboard: Gigabyte MA77OT-UD3P
Computer Case: Antec Threehundred

Wat plaatjes van CPU-Z en EasyTune6(?)
picture.php

picture.php



KAN ik met dit spul overclocken?

mvg,
Thomas v.S.

ps. Ik heb gehoord dat je je videokaart kan overclocken? aangezien ik een aantal fps spellen speel zou dat niet verkeerd zijn!
 
Ja dat kan, maar het is niet aan te raden (aangzien je er niets van af blijkt te weten). Ga eerst maar eens wat informatie opzoeken en jezelf inlezen. Ik geloof niet dat je zo maar ergens aan wil gaan beginnen wat een potentieel risico kan opleveren voor je pc, of wel soms?

Er zijn tal van sites waar je tutorials en andere tips en trucks kunt nalezen, Google is je vriend. Of heb je al gezocht en heb je soms specifieke vragen?

Oh ja, het is trouwens 'assassination', dubbel 's' dus, zo met die enkele 's' staat het nogal slordig als je het mij vraagt...
 
mijn vraag is eigenlijk of het KAN, en of bijvoorbeeld een koeler handig zou zijn, want als ik bij voorbaat al weet dat het niet gaat lukken heb ik er niks aan om er informatie over te zoeken o_O
 
Het kan in principe altijd en Easytune doet het in principe, dus dat zegt ook genoeg. Maar softwarematig OC'en is niet echt praktisch vind ik zelf... :)

Anyway, ik zei al dat het kon dus is info zoeken de meest handige vervolgstap.
 
Ik heb zelf easytune 6 gebruikt, het enige wat het kon doen was het instellen om de 2e keer wanneer ik het opende te crashenXD

Gewoon via de BIOS minstens zo simpel (bij mijn bordje ten minste).;)
Idd zelf even informatie opzoeken,
hier heb je waarschijnlijk wel veel aan:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpvZGia/Workshop_Phenom_II_overklokken/7
Speciaal voor de phenoms en athlons II van AMD, het werkt bij allebei, ik heb deze tutorial ook gebruikt en was erg handig, wel heb ik dus het softwarematig overklokken overgeslagen;)

Kijk in mijn handtekening voor hoever ik zelf (stabiel) ben gekomen.
 
Heel erg bedankt :) ik ga meteen die handleiding lezen

ben ook van plan een nieuwe cpu koeler te kopen, de cooler master hyper tx3 (thanks havvie) dus dat gaat (hopelijk) goed komen ;)
 
Je hebt zeker nu nog de standaart van amd?
Ik heb ook nog de standaart met nette temperaturen, maar ik wil waarschijnlijk ook een Coolermaster Hyper TX 3 kopen, als jij hem hebt kan je dan even de temperatuurverschillen tegenover de stock aan mij doorgeven? Ben wel beniewd;)
 
is goed! graag zelfs :) na al die hulp :D
 
Trekt die standaart van AMD het zo goed dan? :O

Ik heb geen standaard, en wel overclocked maar dat even daar latend; Ik heb em in een andere pc gezet met een oude Athlon x2 en ik vind het maar een klein koelertje. Maar bij Djseb doet ie het dus prima :eek:
 
Ik vond het ook al een verdacht klein koelertje;) Maar ik was verbaast over hoe koel hij bleef, en tja uiteindelijk zat ik bijna op de 1,5V en vond ik het wel genoeg terwijl de temperatuur zeer binnen de perken bleef (nog nooit warmer geworden dan 50graden)

Het is dus gewoon: Of die koelers zijn zo goed, of de nieuwe AMD Cpu's worden helemaal niet heet;)
 
Heb even die handleiding gevolgd en wat geprobeerd, zit nu op 3,0 Ghz op 46 graden (na ongeveer 20 minuten op Idle te staan met prime95)

Kan dit kloppen? en het valt me ook op dat ik het voltage niet kan verhogen? :O 1.325 al meteen de max?

amdquadcore.jpg


ps. Dit ga ik later allemaal opslaan in de BIOS
 
Waarschijnlijk kan je het voltage wel in de bios verhogen;)
Makkelijk toch;)?
 
Je hoeft eigenlijk pas het voltage te verhogen als de PC onstabiel wordt. :)
 
yep, daarom post ik dit even, het viel me op want ik heb de kloksnelheid verhoogt van 2,6 naar 3,0 en nog niks aan de voltages hoeven doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan