• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc random shut down

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees net jij dat bedoelt dat jij die link wou gaan gebruiken.
 
Volgens mij is het gelukt:
 

Bijlagen

  • scan.txt
    8,2 KB · Weergaven: 12
51f8d03670fd5-RogueKiller_icon_Canned_def.jpg
RogueKiller opstarten:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: rechtsklik op RogueKiller.exe en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Scannen:

  • Sluit voordat RogueKiller gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, dus wacht tot de scan klaar is.
  • Klik vervolgens op de knop Scan
  • Wacht tot het einde van de scan.
    Klik vervolgens op de betreffende tabs en selekteer datgene wat hieronder vermeld wordt:

    [PUP.Conduit|PUP.Gen1] (X86) HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Conduit -> Gevonden
    [PUP.Conduit|PUP.Gen1] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-33119861-2809272379-3778494739-1001\Software\Conduit -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-33119861-2809272379-3778494739-1001\Software\OCS -> Gevonden
    [PUP.Conduit|PUP.Gen1] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-33119861-2809272379-3778494739-1001\Software\Conduit -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-33119861-2809272379-3778494739-1001\Software\OCS -> Gevonden
  • Klik vervolgens op de knop Verwijderen teneinde RogueKiller reparaties en verwijderingen te laten uitvoeren.
  • Klik op de knop Rapport en vervolgens op "Export TXT". Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
Belangrijk: omdat het Windows register bewerkt is, nu de PC eerst opnieuw opstarten.
 
Bij deze de 2e scan
 

Bijlagen

  • scan2.txt
    8,3 KB · Weergaven: 8
Het log geeft aan dat jij de juiste gegevens hebt ingesteld in RogueKiller, je hebt alleen vergeten vinkjes voor die bestanden te zetten; RogueKiller heeft niks kunnen doen!

Probeer het dus nogmaals.
 
Ik heb de bestanden aangevinkt en ze verwijdert. Na de log stonden ze in quarantaine. Maar dat moet dus anders?
 
Aha, dan laten we dat zo.

Laat nu eerst weten hoe jouw Windows nu draait.
 
Nou ik moest dus gisteren na Rogue killer opnieuw opstarten, maar dat lukte dus niet omdat die gelijk na 2 seconden weer uit ging.
 
Ga naar Configuratiescherm >> Energiebeheer en laat weten hoe daar alles is ingesteld.
 
Sorry hoor - maar ik ga niet nogmaals naar die link die jij opgeft.
Hou je aan de foruminstructies.
 
Dit is via jou manier hoor :)...
 
Duidelijk - het is dus niet de slaapstand die de boel in de war schopt.

Wanneer jou PC zich afsluit, krijg je daar wel of niet een melding van?
 
Eigenlijk zijn er 2 problemen.
Het ene is dat wanneer mijn pc zich gaat inspannen al het signaal wegvalt terwijl de pc wel blijft draaien (dit heb ik iets verkeerd geschreven in mijn eerste post zie ik, hier zeg ik dat hij gelijk helemaal wegvalt), maar in deze situatie valt beeld en audio allemaal in 1 klap weg (zonder melding) en dan rest mij niet anders dan de pc geforceerd af te sluiten.

Het 2e probleem is dat wanneer de pc een tijd heeft aangestaan en ik moet hem opnieuw opstarten (om welke reden dan ook), dat hij dan na 2 seconden zonder enige melding uitvalt en na nog eens 2 seconden weer opnieuw gaat opstarten. Dit gebeurt eigenlijk net zo lang tot dat ik gewoon de stroom van de pc uit druk.
 
Dan denk ik toch aan een hardwareprobleem.
Het kan bijvoorbeeld te maken hebben met een klein foutje in het werkgeheugen.

Windows heeft sinds Windows 7 zelf een geheugen test aan boord (afgekeken van Linux?).
Geef in de zoekbalk Geheugencontrole in.

Klik op de snelkoppeling en activeer de geheugentest na afsluiten en weer opstarten.

Standaard start dan de snelle controle op.
Maar je kan ook grondige test activeren - doe dat dan.
 
Ik schrijf dit momenteel op mijn laptop omdat mijn pc nogsteeds bezig is met de controle. Hij is nu bij testfase 1 van de 2 op 21% en de volledige teststatus is 10%. Mijn computer is al bijna 3 uur bezig. Het schijnt een bekend probleem te zijn dat hij hier vast loopt maar dan eigenlijk wel doorloopt. Maar hoelang moet ik hem nog laten lopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan