• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvv

Noep
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
151
Waarderingsscore
3
Mb is een tuf x299 mark 2.
Gisteren windows geinstalleerd en verder ander software geinstalleerd enzo. Diverse malen gestart.
Vanmiddag dacht de pc even te starten en niets. Alle fans gaan draaien maar geen beeld. Ook geen beeps. Die ledjes bovenin het mb blijven ook uit. Er bleef gisteren eel 1 led groen branden.
Ik weet het even niet meer.
 
Speaker of buzzer is wel aangesloten?
Haal het geheugen er eens uit, dan wel beeps bij opstarten?
 
Zonder geheugens niets
 
Indien een dedicated videokaart, die ook eruit en alles loskoppelen, dus met alleen CPU en zijn koeler opstarten.
En geen leds die aan gaan?

Voeding gaat wel aan? nog een andere in bezit of te leen?

Geen beeps dan vrees ik dat het moederbord is overleden.
 
Ik heb de videokaart eruit gehad, geheugens eruit en ook 1 voor 1 geprobeerd.alle usb losgenomen, audio los. De ventilatoren draaien, geen beeps, geen post ledjes bovenin die oplichten.
 
Voeding gaat aan. Het is trouwens een nieuwe. Rgb verlichting van het mb doet het wel maar daar heb ik nu niks aan.
Kan het aan het bios liggen soms?
 
Laatst bewerkt:
Meestal de chipset die het heeft begeven, bios resetten kun je nog proberen en dat ledjes branden en ventilatoren werken wil alleen maar zeggen dat er spanning op die dingen staan.
 
Bios batterijtje er zeker een uur uitlaten
 
Is dat de jumper op de 2 rechtse pennetjes zetten?
 
Die jumper is voor cpu voltage dus daar ben ik afgebleven. Ik heb die 2 pinnen gevonden en kortgesloten maar helaas.
 
Nr 13 via het manual is de clrcmos jumper.......
 
Deze...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210626-225626_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20210626-225626_Adobe Acrobat.jpg
    480,8 KB · Weergaven: 10
Indien het batterijtje de nacht eruit is geweest is dat niet meer nodig.
 
Helaas. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de oude videokaart de boosdoener is. Maar ik heb geen andere. Dinsdag ga ik even naar de lokale computerzaak om te zien of zij het even kunnen testen. Misschien gooit de ssd m.2 zelfs roet in het eten.
 
Ja afwachten dan maar.
Wat bedoel je eigenlijk met een dedicated videokaart?
 
Het lek is boven. De CPU is defect.
 
En hoe kom je daarbij?

Heb nooit een kapoete CPU meegemaakt in de 30 jaar dat ik met pc's in de weer ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan