• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou bord met cpu en geheugen erin opgestuurd naar de zaak waar het vandaan kwam. Kreeg het bericht processor defect. Nieuwe processor er in, bios geflasht en weer helemaal ok.
 
Helaas na een paar dagen probleemloos gedraaid te hebben weer hetzelfde probleem. Niet starten geen beep meer. Wat wel opvalt is dat de fans 100% draaien. Snap er niks van. Er zat daadwerkelijk een andere CPU in. Ik vermoed toch het MB. Een CPU die stukgaat, dat moet toch een oorzaak hebben. Er is niks heet geweest want dat hebben we goed in de gaten gehouden.
 
Jammer dat het probleem weer terug is gekomen, ik zal dit topic weer van opgelost halen.
 
Nou bord met cpu en geheugen erin opgestuurd naar de zaak waar het vandaan kwam. Kreeg het bericht processor defect. Nieuwe processor er in, bios geflasht en weer helemaal ok.
Vraag eens aan die zaak hoe ze erbij kwamen dat het de CPU was en wat die diagnostic card vermelde.
Wordt weer opsturen dan?
Komt mij over als een brakke chipset.
 
Lijkt mij ook.
 
Geweldig. Nu start ie wel. Netjes 1 beep. Alsof er niks aan de hand is. Schiet mij maar in een kapotje.
 
Mocht je toch nog problemen ondervinden, zou ik alsnog eens proberen met een andere voeding. Ik heb eenzelfde probleem gehad met een klant en na vervanging van de voeding waren alle problemen opgelost.
 
Voeding is nieuw. Heb hem ook getest en geen foutmeldingen.
 
Heb hem ook getest en geen foutmeldingen.
Hoe heb je de voeding getest en waar kun je dat dan uitlezen voor foutmeldingen?
Zou knap zijn, onbelast voltages kun je meten, indien de pc het doet kun je de voltages zien in de hardware monitor, maar foutmeldingen?
 
Met zo'n voedingstester. Is niet vol belast klopt. Maar ik heb een andere voeding. Ga ik nog proberen. Als het resultaat hetzelfde is geef ik de pijp aan maarten vwb die build.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan