• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvv

Noep
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
151
Waarderingsscore
3
Hallo allemaal. Mijn pc viel uit en start niet meer.
MB is een Asus Maximus 2 Formula.
Als ik de voeding inschakel brandt alleen het Bios ledje helemaal onderin op het moederbord en de reset knop. Verder gebeurt er niks.
Iemand enig idee? Het batterijtje heb ik ook al vervangen.

 
Laatst bewerkt:
Zonder geheugen, videokaart en devices starten, bios beeps?
 
Videokaart eruit halen? Harddrives los?
 
Laatst bewerkt:
Als er een videokaart inzit, ja, gaat erom of er zo biosbeeps komen, geen biosbeeps, mobo overleden, wel bios beeps, dan is het één van de onderdelen, vaak het geheugen.
 
Ok. Videokaart er uit, geheugens er uit, cd roms sata kabels los, geen muis of toetsenbord. Hetzelfde als in mijn 1ste post. Als ik de sata kabels van de harde schijven losneem gebeurt er helemaal niks, geen lampje helemaal niks meer. In ieder geval geen beeps.
 
Als ik de sata kabels van de harde schijven losneem gebeurt er helemaal niks
Je bedoeld bij aanzetten? vrees dan het moederbord is overleden, speaker of buzzer wel aangesloten en toen hij het deed hoorde je een piep bij aanzetten?
 
Is er overgeclocked ? Al reset gedrukt ? (Ja neem ik aan...)

Volgens de manual:


op pagina 2-20, kan je de 6 pin jumper onder de BIOS LED op 3 posities zetten. Hij staat nu op 'BIOS menu', heb je al eens op de tweede en/of derde positie geprobeerd ? Het zijn keuzes tussen twee verschillende BIOS.
 
Nee geen overclock. Ga dat met die jumper proberen. Ik zet hem trouwens niet aan. Schakel alleen de voeding in. Inschakelen dmv de startknop doet ie niet.
 
Slaat de voedingsfan ook nooit aan ?
Als je de grote connector van de voeding van het moederbord los maakt (en ook liever even alle andere aansluitingen zoals de voeding voor schijven), dan hoort de voeding aan te slaan als je de groene draad verbind met een zwarte in die connector:


Gaat de voedingsfan dan niet draaien, dan is de voeding defect.

Gaat deze nu wel draaien dan kan je het met alleen de schijven aangesloten proberen. Het is wel voorgekomen dat een schijf teveel stroom trok en daarmee de kortsluitbeveiliging in de voeding triggert, en de voeding nooit aan gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik doen.
 
Gedaan wat jullie hierboven zeiden. Voeding is ok. Met de jumpers biedt ook geen soelaas. Vrees dat het MB is overleden.
 
Ik vrees het ook.
Probeer nog even hetzelfde wat ik uitlegde met de groene en zwarte draad, maar nu terwijl alles gewoon aangesloten zit. Je kan b.v. bovenin de connector ook toegang tot die draden krijgen. Stekker er uit, en een paperclip daar in groen en zwart steken (of meetpennen of zo), en stekker er in.
 
Als eerste cmos er 5 minuten (en 30 sec .....ofzo.....startknop inhouden om rest stroom zoveel mogelijk er eruit laten lop....eh stromen) uit toch, dan weer proberen ? Of is er 5 minuten gewacht met het vervangen ?
 
Ik heb al besloten om een ander mobo etc asn te schaffen. Was toch wel enigzins op leeftijd
 
Bedankt in ieder geval voor de tips.
 
Jammer, en graag gedaan.
 
Indien een ATX kast kan er gewoon een upgrade set in.
 
Yup ben alleen benieuwd of mijn harde schijven met windows het willen doen. Die staan in Raid 0.
 
Tja, zou alles kopiëren/klonen en later een SSD gaan gebruiken, heb je ook geen striping meer nodig, ze noemen het raid 0 maar er is geen redunantie.

En bij een oem Windows kun je die niet klonen i.v.m. de key, je heb dan een nieuwe key nodig, bij een retail versie kan het wel.
Key's zijn goedkoop aan te schaffen en Windows 10 kun je gewoon bij Microsoft ophalen.
 
Ja nou ik kijk wel. Voorlopig even sleutelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan