• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gevestigd lid
Lid geworden
18 dec 2013
Berichten
253
Waarderingsscore
0
Vanochtend wil ik mijn pc aanzetten,krijg ik de melding:schrijffouten gevonden.Herstel duurt ongeveer een uur.... vervolgens krijg ik een blauw scherm met 4 opties.vandaag verder niets kunnen doen.Ik zet nu de pc weer aan,maar nu blijft scherm zwart.Ik heb de afgelopen tijd niets gemerkt.Wat nu?
 
Heb jij belangrijke bestanden op de computer staan?

Kijk eens of je via veilige modus kunt opstarten door tijdens het opstarten op f8 te drukken.
Als dat lukt een schijfcontrole uitvoeren.
 
Jij hebt internet middels een andere computer.

Ik ben bang dat de HD bijna overleden is en dat het tijd is voor een nieuwe HD of SSD.

Download Linux Mint Cinnamon.

Of je brand de ISO naar een DVD-rom of je hebt een USB-Stick van minimaal 2 GB die je kan gebruiken om Linux Mint naar de stick te laten schrijven en bootable maken door Rufus.

En USB stick is vele malen sneller dan eenDVD.
Boot de stukkende computer vanaf de dvd of de USB-stick, zodat Linux Mint Live op start.

Als je geluk hebt, kan Mint de HD in jouw computer mounten en dan kan je de te redden data op dezelfde wijze als in Windows naar een externe opslag kopiëren.
 
Ik heb belangrijke bestanden erop staan, kan ik dan gewoon met f8 opstarten? Ik heb trouwens weer beeld. Ik krijg de melding automatisch herstel voorbereiden, dan de keuze opnieuw opstarten of geavanceerde opties ( ik heb dus nog geen f8 gebruikt)
 
Opnieuw opstarten na systeemherstel is in eerste plaats de beste optie.
 
Dus? Geavanceerde opties, dan problemen oplossen, dan systeemherstel? Behoud ik dan nog alles?
 
Als ik de optie systeemherstel kies krijg ik weer twee opties:

HP herstel beheer
- ik heb onmiddellijk hulp nodig( systeemherstel)
- ik wil graag voorzorgsmaatregelen nemen( bestand backup programma)
 
Als ik de optie systeemherstel kies krijg ik weer twee opties:

HP herstel beheer
- ik heb onmiddellijk hulp nodig( systeemherstel)
- ik wil graag voorzorgsmaatregelen nemen( bestand backup programma)

Ik zou voor de tweede optie gaan.
 
Ik heb daar nog niet op geklikt, maar wat moet ik verwachten( ja ik weet het, klinkt een beetje angstig)
 
Ik plaats even een paar foto's
- kies opties
- optie problemen oplossen
Kies ik dan herstelbeheer of geavanceerde opties?IMG_0055.JPG
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    905,5 KB · Weergaven: 4
"Geavanceerde opties" geeft weer 6 mogelijkheden
 
Wat gebeurt er indien jij op Doorgaan naar Windows 8 kiest?
 
weer : automatisch herstel voorbereiden, problemen vaststellen op de computer en dan weer scherm met 2 opties:
opnieuw opstarten
geavanceerde opties
Dan kiezen voor geavanceerde opties wat mij weer bij de eerste foto brengt uit post 10
 
Kies ik nu herstelbeheer ( zie tweede foto uit post 10) of een van de 6 opties als ik kies voor geavanceerde opties
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 2
*kies je voor systeemherstel dan word er een herstelpunt aangesproken indien deze er zijn ..
*kies je voor het herstellen via een systeemkopie dan word er naar een systeemkopie gezocht op een externe locatie ...
*opstartherstel hersteld enkel de bootsektor
*via de opdrachtprompt kun je dan ook je systeem herstellen via een dism.exe op te starten en vervolgens de juiste opdrachten in te geven ...het lukt je enkel indien er dus een instal.wim gevonden kan worden .
*de andere 2 opties dien jezelf niet eens te overwegen

welke optie kies je hangt er enkel vanaf of er een herstelpunt aangesproken kan worden of dat er een systeemkopie of een instal.wim aanwezig is ...heb jij geen van deze 3 dien je op te starten vanaf een Windows 8.1 installatie media en vervolgens na het ingeven van de taal/land instellin,g te klikken op "repair " links onder vermeld in het scherm waar je ook de optie heb om op installeren te klikken (wat je zeker niet mag doen )
 
kan ik eerst de eerste optie zonder problemen proberen? = systeemherstel

Ik heb dus geen installatie cd of iets dergelijks. Kan ik op de een of andere manier mijn bestanden nog veilig stellen?
 
indien er een herstelpunt eerder aangemaakt werd dan zou deze te benaderen moeten zijn ...
wil jij je bestanden veilig stellen dan dien je een Linux opstart cd/usb stick te gebruiken ….wat versta jij onder bestanden ….programma's valt hier niet onder …onder bestanden verstaat men documenten , muziek, films ,foto's ..
 
ja dat bedoel ik ook: foto's ed
 
een installatie dvd heb je niet zeg je maar weet je hoe je een iso moet branden dan kun je via de iso downloader van heidoc je wel een iso bestand ophalen en je een dvd of een usb stick aanmaken ...
 
hier de link naar de Windows 8.1 iso 64 bit NL deze blijft 7 dagen geldig daarna vervalt die ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan