• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dudiluty

Nieuw lid
Lid geworden
27 sep 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Goedendag.

Vreemd probleem. Hadden een pc voeding, moederbord en cpu die defect waren gegaan na een storing in het bedrijf. Heb inmiddels een nieuw moederbord, cpu en voeding maar de pc wil niet opstarten.

Moederbord: Gigabyte B550
CPU: Ryzen 3 1200 AF AMD4
Voeding: FSP700-80PSA(SK) 700W

Zodra ik de pc aanzet gaat alles draaien maar na a 5 seconden valt alles 1x stil en gaat dan weer verder. Ik krijg ook geen beeld. Met of zonder videokaart.

Inmiddels andere voeding geprobeerd, alleen een los moederbord laten draaien, batterij er uit gehad voor een paar minuten maar niets helpt…

Iemand enig idee ?

Zie video: 27 september 2021

Mvg
Marco
 
Heb je de pc speaker correct aangesloten? Zou ik wel even doen, dan kun je horen of er bepaalde piepjes zijn.
Ik neem aan dat je voldoende (zeer zeker niet teveel) koelpasta gebruikt hebt.
Als het zo snel uit gaat is er een storing. Als er in 1x zoveel stuk gaat zou dat ook nog eens geheugen kunnen zijn. Zo te zien is dat het enige wat nog niet verwisseld is en als een pc geen geheugen ziet kun je ook dit effect krijgen.

Op het filmpje zitten er ook geen geheugen strips in zo te zien, dat kan ook al voor problemen zorgen.
Dus RAM geheugen er in, zorgen dat de pc speaker goed is aangesloten en dan eens horen of ie gaat piepen of dat ie dan wel iets gaat doen.
 
Welke?

Geen biosbeeps? neem aan dat buzzer/speaker is aangesloten.
 
Heb je de pc speaker correct aangesloten? Zou ik wel even doen, dan kun je horen of er bepaalde piepjes zijn.
Ik neem aan dat je voldoende (zeer zeker niet teveel) koelpasta gebruikt hebt.
Als het zo snel uit gaat is er een storing. Als er in 1x zoveel stuk gaat zou dat ook nog eens geheugen kunnen zijn. Zo te zien is dat het enige wat nog niet verwisseld is en als een pc geen geheugen ziet kun je ook dit effect krijgen.

Op het filmpje zitten er ook geen geheugen strips in zo te zien, dat kan ook al voor problemen zorgen.
Dus RAM geheugen er in, zorgen dat de pc speaker goed is aangesloten en dan eens horen of ie gaat piepen of dat ie dan wel iets gaat doen.
Ok ik zal morgen proberen met ander geheugen.. huidige geheugen had ik al geprobeerd met en zonder.

Speaker.. zie nergens een speaker aansluiting of een speaker zitten….?
 
nou vandaag geprobeerd maar geen succes. ook geen beep.

Ik heb hier na het oude moederbord weer gepakt en uit de kast aangesloten met alleen de voeding er op, 1 slot geheugen, cpu+fan, en het beeldscherm uiteraard.... voila ik kreeg een bios beeld! Voorzichtig alles terug geplaatst in de kast en weer proberen(zelfde manier maar dan in de kast).... niets meer. Alles weer gedemonteerd en weer geprobeerd.. niets...

heel erg vreemd dit.. heb alles nagekeken en alles lijkt goed. Ook geen vuile of slechte contacten te zien.

nogmaals.. ik hoor op beide moederborden geen beep/buzzer.

uiteraard nu met speaker er op.
 
Spacers zitten op de goede plaatsen? lijkt mij gewoon kortsluiting.
 
Probleem opgelost.

Als ik wist wat het was had ik het gedeeld.

Deed het in eens weer…. Na 7 uur stoeien vandaag.
 
Ik heb voor nu het topic op opgelost gezet.
Mocht je toch nog problemen hebben pas ik het weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan