• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC start op, valt uit en herhaalt dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheriah

Junior lid
Lid geworden
28 okt 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Dag allen,

Mijn computer heeft het altijd vlekkeloos gedaan, maar wil nu niet correct meer opstarten.
Gister besloten ik en mijn vrienden om weer eens ouderwets een LAN-nacht te houden.
Na vervoer in de auto (geen harde stoten of iets gehad) en alles aangesloten te hebben wil hij niet goed meer starten.

Hij gaat steeds een halve seconde aan, valt weer uit en doet dit steeds opnieuw. Dus steeds aan uit aan uit. Ik heb zelf gekeken naar alle losse componenten, dus overal stroom vanaf gehaald om te kijken of het defect was, maar tevergeefs. Het enige wat heel sporadisch werkt is als ik met de 12-pin connector van mijn moederbord pruts. Als ik daar een beetje aan sjor/stevig vast blijf houden wil hij wel eens wat langer aanblijven, en start ie gewoon normaal op om na ongeveer 20 seconden weer uit te vallen.

Na hem vandaag weer aangesloten te hebben thuis, startte hij als normaal op, echter toen ik hem onder load zette omdat ik ging gamen, liep hij op een gegeven moment vast en viel hij weer uit. Als ik hem nu weer wil opstarten gebeurd hetzelfde als hierboven beschreven.

Mijn vermoeden is dat de voeding naar zijn grootje is, wat jammer zou zijn want hij is nt buiten de garantie gevallen. Mijn vraag is of jullie ook denken dat dit het probleem is, voordat ik mijn zuurverdiende centjes ga uitgeven aan een nieuw onderdeel wat niet nodig is.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 
ik denk toch dat het de voeding is, of er wordt iets oververhit
 
In veel gevallen ook stof dat tijdens de verplaatsing achter het moederbord beland en daar kortsluiting geeft. Even uitstoffen en als dat niet werkt, eerst even alle onderdelen uit de systeemkast halen en opstarten zonder systeemkast. Dus gewoon het moederbord op een keukenhanddoek of keukenrol plaatsen op een houten tafel. Assembleren met minimaal aan onderdelen (moederbord, cpu+koeling, 1 geheugenlatje en voeding). Enkel om te testen of het dan wel werkt, zo niet, dan weet je dat het n van die onderdelen is. Die procedure blijf je herhalen per onderdeel dat je toevoegt.
 
Merk en voltage voeding?

Je zou alles los kunnen maken en de boel volgens de manual opnieuw aan kunnen sluiten.

Als het na het vervoer is gekomen zou ik toch gaan denken dat er iets niet meer goed is aangesloten.
 
Wat Dave zegt. Soms doet een PC het onverklaarbaar niet en als je hem er dan uit haalt doet hij het onverklaarbaar nog steeds. En als je hem dan weer terugzet doet hij het onverklaarbaar ook nog steeds ;-).

Rare dingen, computers ;-).
 
Komt vaak door kleine kortsluitingen die worden veroorzaakt door stof op de achterkant van het moederbord. Tussen de achterwand van de kast en het moederbord in dus. De enige manier om dat te testen is stuk voor stuk eruit halen en weer insteken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan