• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc start random opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit klinkt voor mij als een probleem met de power supply.

Hoe oud is je computer? Heb je de computer zelf in elkaar gezet of is het een gekochte?
 
Misschien kun je dit eens uit proberen om te kijken of de voeding stuk is.
 
Daarmee weet je dus niet of het de voeding is.

Je hebt dus ook geen foutmelding meer gekregen?
 
Misschien kun je dit eens uit proberen om te kijken of de voeding stuk is.

Het probleem ontstaat pas wanneer er een spel gespeeld wordt, dus pas bij een bepaalde load is er een probleem. Deze test helpt alleen om te controleren of de voeding het überhaupt doet.

@robistop Weet je het merk en type/product naam van je computer?
 
Dan zou Ts Speedfan eens kunnen gebruiken, daarmee kun je de oa de voeding testen, hopelijk dat die een uitkomst geeft ->
In Speedfan kun je ook de voltages van de voeding aflezen, belangrijk is vooral die van +12V. Die mag zeker niet lager zijn dan 12V en moet stabiel zijn.
 
Heb vandaag helaas weer de problemen, ik weet eerlijk gezet het merk en type van mijn computer niet, kan ik dat ergens aflezen ?.

Ik heb speedFan gedownload, ik zie een hoop getallen maar geen idee wat ik ermee aan moet ? :p, als ik goed kijk is mijn CPU 128graden, lekker warm.
 
Hoe uw computer modelnaam en serienummer vinden?

Om de modelnaam van jouw computer te achterhalen volstaat het om Opdrachtprompt (Administrator) te openen. Dat kan bijvoorbeeld via de zoeken functie in het startmenu.Eenmaal dat gebeurd is typt u het volgende commando: wmic csproduct get name.
Druk op Enter en als alles goed is wordt de modelnaam getoond.

Er zijn video`s te vinden op Youtube over het gebruik van Speedfan.
Hopelijk kun jij daarmee uit de voeten.
 
MS-7821 dit komt eruit bij mij
 
Heb je de video van Speedfan nog kunnen gebruiken?
 
Da's best lage temperaturen, onder load, of zijn oude quads (zoals de mijne) gewoon zoveel heter?
 
Die van de vorige pagina (zie ik nu) van 53 voor cpu, 49 voor Gpu e.t.c.. 128 celcius voor cpu zou ik dat toch minder snel over zeggen. Kan coretemp downloaden, meet bij mij iets lager (maar ja, gaan ze niet werkelijk van omlaag helaas). Excuses dus, had anders overbodige opmerking niet geplaatst, als later vermelde temp's had gelezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de video van Speedfan nog kunnen gebruiken?
Helaas nog steeds niet verholpen, heb nu al meerdere keren gehad dat hij C: schijf ging repairen en dat ik de game gewoon moest herinstalleren wilde ik het spelen
 
Het lijkt trouwens ook steeds rond de middag te zijn, volgens mij heb ik er savonds geen last van ?. Maar ik begin er wel moedeloos van te worden aangezien ik er ook door word gebanned op het spel.
Denk dat er niets anders op zit als een nieuwe computer te kopen, Iemand van jullie goede tips voor een goede computer (een oplossing voor dit probleem mag natuurlijk nog steeds) , het hoeft niet de beste van de beste te zijn, ik gebruik het voornamelijk voor League of legends (heel af en toe een andere game ) en verder wat youtube enzo.
 
Vervelend dat het nog steeds gebeurt.
Kunt zeker niet even een voeding van iemand lenen/gebruiken om te kijken of het dan wel blijft werken?
 
Als je systeem vaak genoeg uitvalt en weer start raakt je windows installatie vanzelf corrupt.
probeer een andere voeding
De test van arie met de paperclip heeft bij jouw geen nut die heeft alleen zin als het systeem niet meer aan gaat
 
Laat het anders door iemand anders doen als je het zelf liever niet vervangt (misschien ken je iemand?). Het is goedkoper om een nieuwe voeding te kopen dan een nieuwe computer. Een normale voeding is tussen de €50-€150 nieuw, ik zou er zelf tussen in gaan zitten (~€70-€90).

Je moet wel weten hoeveel Watt je systeem nodig heeft, de voeding moet minimaal dat wattage kunnen leveren, hier zou ik voor de zekerheid iets boven gaan zitten.
 
Na de scan kwam dit, Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
Windows versie is trouwens Windows 10 Home, soort computer weet ik niet, is volgens mij samengesteld.
Die corrupte files komen er zomaar niet ! Het zou me zelfs niet verbazen dat die computer op afstand word overgenomen . Een uitgeschakelde windows computer kan nog altijd op afstand overgenomen worden . Uitgeschakeld is nog altijd onder stroom en simpel je computer op afstand kan wakker gemaakt worden zoals men zegt .Een computer die volledig van de stroom word gehaald niet meer .
 
Die corrupte files komen er zomaar niet ! Het zou me zelfs niet verbazen dat die computer op afstand word overgenomen . Een uitgeschakelde windows computer kan nog altijd op afstand overgenomen worden . Uitgeschakeld is nog altijd onder stroom en simpel je computer op afstand kan wakker gemaakt worden zoals men zegt .Een computer die volledig van de stroom word gehaald niet meer .

Wat is je bron of aanleiding hiervoor? Als je Wake on LAN aan hebt staan zou het kunnen, als diegene al toegang heeft tot je LAN. Toch is het niet aanemelijk dat iemand die je niet vertrouwt zomaar toegang heeft tot dit netwerk.

Daarnaast is Wake on LAN een functie die je zelf speciaal in de (U)EFI/BIOS aan moet zetten. Een normale gebruiker zal dit niet doen. Hierbij gaan we er natuurlijk van uit dat het moederbord hardware- en softwaretechnisch zo in elkaar zit dat Wake on LAN niet werkt als dit in de firmware niet aan staat. Anders zou dit een beveiligingslek zijn in het moederbord.

Stel nou dat het alsnog mogelijk is, vind ik het niet aannemelijk. Het ziet er naar mijn mening naar uit dat de corrupte bestanden ontstaan zijn als gevolg van het uitvallen van de PC, doordat de PSU niet meer naar behoren werkt. Als het systeem naar de disk aan het schrijven is en de PC valt uit, kan dit leiden tot problemen in bestanden of het bestandssysteem omdat data niet meer overeen komt met de werkelijkheid. Het uitvallen gebeurt tijdens het spelen van een spel, dat tijdens het laden en opslaan veel gebruik zal maken van de disk.

Tenslotte is het zo dat de PC uitvalt bij het spelen van een spel, dat zwaarder valt op de hardware. Zou het komen door de corrupte bestanden, dan zou ik verwachten dat Robistop het uitvallen ook zou waarnemen tijdens gebruik van Windows en applicaties (zoals internetten etc.). Eerder in het topic is aangegeven dat dit niet het geval is.

Ik zou je willen waarschuwen voor het effect dat een opmerking als dit kan hebben op de topic starter of anderen, tenzij je een goede rede hebt om dit voor aannemelijk te beschouwen. In dat geval natuurlijk mijn excuses en dan kunnen we deze optie zeker verder bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is Engelstalig sorry hiervoor .
De moeite waard om eens te gaan lezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan