• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fresso

Vaak hier
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
775
Waarderingsscore
1
Ik ben toch binnenkort van plan om mijn PC een upgrade te geven voor nu én de toekomst.
Is verder de 970 nog goed voor toekomstgerichte games om op high/ultra te spelen?

Op het moment is dit mijn PC:

Case: Antec Three Hundred Two
CPU: Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz with turbo 3.8 GHz
RAM: Kingston HyperX blu 8GB DDR3
SSD: Samsung 840 Series SSD 120 GB
HDD: WD Caviar Green WD10EARS 1TB
HDD1: Seagate Barracuda 7200.14 2TB
MOBO: ASRock B75 Pro3
PSU: Corsair CX Series Modular CX500M
GPU: MSI GeForce GTX970 4GB

Hiervan wil ik graag mijn CPU, MOBO en RAM vervangen.
Hierbij wil ook dan ook mijn hardware verkopen, jullie enig idee wat ik hier voor nog kan vragen?

- Wat is je maximale Budget?
400 euro
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Gamen, af en toe wat foto-video editing
- Welke software/games wil je gebruiken?
De meest recente en nieuwere games (GTA V, Overwatch, Far cry, Watch dogs etc)
- Moeten we rekening houden met opties voor overklokken?
Ben wel van plan om over te clocken
- Heb je zelf al onderdelen in gedachte of bepaalde voorkeuren voor de betreffende upgrade?
Zit zelf te twijfelen tussen de nieuwe AMD Ryzen of gewoon een goede toekomstgerichte Intel processor.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Een cpu upgrade heeft geen zin. Levert in games geen enkele prestatieverbetering. Je zou je geheugen kunnen uitbreiden naar 16GB, maar dat heeft slechts in een enkel geval nut.

Ik zou er een nieuwe videokaart in zetten, en er verder niks aan veranderen. Voor 400 euro ga je richting een gtx1070. Een 1060 levert je waarschijnlijk te weinig winst op.

https://tweakers.net/categorie/49/v...QnVtmTklqUbGSVbWSkRGILEvMUbKKVrK0NDBWiq2trQUA
 
Dus aan een nieuw videokaart heb ik meer aan?
Wat zal dan het verschil zijn tussen mijn CPU en een nieuwe die wordt aangeraden voor gamen?
 
Weinig of niets. Alleen als je op erg hoge resoluties gaat gamen, zou het verschil kunnen maken. Verder zou je wat kunnen merken bij strategy games. Ook een handvol games als gta4 en gtaV heeft iets aan een sterkere processor. Maar bij het gros van de games zul je boven bijvoorbeeld een i5 4460/6400/7400 niks merken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat een 1070 verder geen bottleneck geven?

Heel erg bedankt!
 
Nee, dan moet je echt denken aan UHD resolutie, met een 1080ti. Of je moet zoals gezegd al een heel verwoed gtav speler zijn. Ik denk echt dat je met een gtx1070 het meeste waar voor je geld krijgt.

Op welke resolutie en instellingen speel je overigens? Heb je ook een snel scherm (120+ Hz)?
 
Heb een 144Hz scherm :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan