• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nevill

Junior lid
Lid geworden
15 apr 2013
Berichten
37
Waarderingsscore
0
Beste lezers,

Ik zit er aan te denken om mijn PC te upgraden en ik zou graag hierbij jullie hulp willen krijgen.
Voornamelijk gebruik ik mijn PC voor te gamen. Mijn plan is om geleidelijk de PC te upgraden en ik vraag me daarom af wat ik nu het "beste" als eerst zou kunnen aanschaffen. Ik heb in principe geen budget, maar ik hoef games niet op ultra te kunnen spelen.

Zo ziet mijn huidige PC eruit:
1584743254881.png

Ik zie jullie meningen graag tegemoet!

Mvg,
N
 
Welke games?
Zou beginnen met een videokaart met betete prestaties, cpu kan de wat oudere games nog prima aan, de nieuwere vragen een i7 of een i9 met een minimale RTX nVidia kaart.

En een budget is natuurlijk altijd een must om een advies te kunnen geven.
 
Ik zou ook gaan voor de videokaart en dan zoals LP al vermeld naar de RTX reeks. Mocht het niet voldoen kan je de videokaart altijd meenemen naar een nieuw systeem, net zoals je schijven. In het huidige systeem investeren voor een betere game-instelling, lijkt mij niet haalbaar/nuttig. Voor het (kleine) verschil in prijs, kan je misschien beter eens uitkijken naar een upgrade-kit (KLIK HIER voor een voorbeeldje). De "oude" spulletjes kan misschien online nog wel kwijt.
 
wat die andere mensen zeggen zou ik ook doen eerst een gpu je cpu is niet geweldig maar ook niet slecht qua prestaties is het net een ryzen 2200g. als geld een probleem is kan je ook een 2e hands videokaart uit 1xxx serie kopen scheelt een hoop geld voor ray tracing en dlss hoef je het niet te doen kijk maar naar dx12 ook al supported sinds de 7xx serie begint nu pas mainstream te worden 3 generaties erna.
 
Dank jullie wel voor alle antwoorden.

De games die ik voornamelijk zal spelen zijn game zoals CSGO, COD Warzone en mogelijk de nieuwe mount and blade. Wat voor mij belangrijk is dat het spel gewoon vloeiend loopt, graphics vind ik daarbij minder belangrijk. De reden waarom ik geen budget heb opgegeven is omdat ik geen idee heb wat een dergelijke upgrade zal kosten. Mijn doel is om in delen de upgrades aan te schaffen en om deze reden wil ik beginnen met de onderdelen die het eerst vervangen dienen te worden. Daarnaast vraag ik mij ook af of mijn huidige moederbord compatible is met deze upgrades.

Wederom bedankt!
 
Wat voor mij belangrijk is dat het spel gewoon vloeiend loopt, graphics vind ik daarbij minder belangrijk.
Dat zou de enige reden juist zijn waardoor het niet vloeiend loopt, de beperkingen in de videokaart.
Een contradictio in terminis.

Maar je kunt gewoon een game PC aanschaffen of de onderdelen ervoor, reken voor mobo, cpu, geheugen en videokaart zo'n 1000 euro, zie nog steeds geen budget.
 
Dat zou de enige reden juist zijn waardoor het niet vloeiend loopt, de beperkingen in de videokaart.
Een contradictio in terminis.
Exact!
Als je videokaart minder belangrijk is, dan gaat dat juist de bottleneck zijn en gaat dit er voor zorgen dat je in lagere settings moet spelen en zaken langzamer gaan. Dat wil je met deze games juist niet.

Juist bij die games wat jij noemde is de combinatie tussen goede cpu en goede grafische kaart het meest belangrijk. Met een i7 gaat dat ook nog prima dus kun je nog besparen op een i9.
Maar ook ik denk dat je meer hebt aan misschien even door sparen en dan een beetje fatsoenlijke gaming pc voor zo'n 1000 euro. Kun je ook nog altijd uitbreiden maar ben je wel beter onder de pannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan