• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies PC upgraden of nieuwe bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,

Destijds heb ik mijn PC zelf laten bouwen. Zowel mijn GPU als mijn SSD zijn aan vervanging toe. Nu vraag ik mijn alleen af welke GPU en SSD geschikt zijn. Ik speel voornamelijk GTA5 online en wil deze graag op goed settings kunnen spelen. Verder kijk ik films/serie en gebruik ik de pc voornamelijk voor algemene zaken zoals Word/internet. De SSD gebruik ik alleen voor WIN 10 en wat documenten. Zelf denk ik dat 250gb voldoende is. Mijn volgende vraag is of het überhaupt wel mogelijk is om het GPU in mijn PC te plaatsen, gezien het moederbord/cpu?

Indien het verstandiger is om meerder onderdelen van de PC te vervangen, omdat er maar een beperkt aantal GPU geschikt zijn voor onderstaande CPU/moederbord, heb ik liever dat ik een gehele nieuwe pc laat bouwen. Indien dit het geval is, zal ik de lijst met vragen invullen.

Mijn budget voor een nieuwe pc ligt rond de 1000 euro. Voor alleen een GPU en SSD weet ik zo niet een budget te noemen. Belangrijk vind ik dat ik huidige games iig op normale settings kan spelen. GTA5 wil ik wel graag op high settings kunnen spelen maar weet niet goed wat voor een prijskaartje hieraan vast zit.

Huidige onderdelen van mijn PC;
CPU
: Intel Core i5 4430 @ 3.00GHz
Moederbord: Gigabyte Technology Co. Ltd. H87-HD3
GPU: NVIDIA GeForce GTX 760(werkt niet meer)
RAM: 8,00GB Single-Channel DDR3
Optical Drives: ASUS DRW-24B5ST
Geheugen; 111GB Crucial_CT120M500SSD1 (SATA (SSD)) (Toe aan vervanging)
1863GB Western Digital WDC WD20EZRX-00D8PB0 (SATA )
Kast: Coolmaster Elite 420+ Window Green FAN ATX
Voeding: Be quiet! Pure power L8 500w ATX24

Scherm/boxen/toetsenbord/muis zijn niet nodig!

Met vriendelijk groet,
Jeltjo
 
Wat mankeert er aan die SSD?
Kosten de kop ook niet meer, overigens.

Met dat budget zou een GTX 1070 al prima kunnen met een Crucial van 250 of 500 Gig.
Miss. nog een setje 8GB dual-channel geheugen erbij.
Waarom heb je nu een single-channel?, 1 reepje?

Een nieuw systeem zal het niet worden als je die GTA5 hoog wilt spelen, zal het beknabbelen worden op de graka.
 
Wat mankeert er aan die SSD?
Kosten de kop ook niet meer, overigens.
Ik heb ooit die SSD hier op het forum laten testen met crystaldiskinfo en bleek dat de gezondheidstoestand 46% bedroeg(wss omdat mn pc veel in slaapstand staat)

Met dat budget zou een GTX 1070 al prima kunnen met een Crucial van 250 of 500 Gig.
Miss. nog een setje 8GB dual-channel geheugen erbij.
Waarom heb je nu een single-channel?, 1 reepje?

Dat is mijn toen op het forum geadviseerd. Jij zou daar nog wat extra ram aan toevoegen. Kan nu namelijk niet zeggen dat ik mn pc traag vind. Klopt is nu één reepje

Een nieuw systeem zal het niet worden als je die GTA5 hoog wilt spelen, zal het beknabbelen worden op de graka.
Je bedoelt dat ik niet persee een nieuwe PC nodig heb om GTA5 op hoge setting te kunnen spelen, of juist wel?o_O
 
Schaf eerst een gewenste videokaart aan, bevalt het?, houwe zo, bevalt het niet, doorsparen voor de rest?

Een optie is, verkoop dat ene reepje en schaf een dual-channel aan, je hebt dan een dubbele bandbreedte, niet nodig bij gamen alhoewel de snelheid ook iets wordt verhoogd, wel handig bij renderen als je dat ook doet.

Ik bedoelde dat als je een nieuwe PC aanschaft je budget te weinig is om een GTX 1070 erbij aan te schaffen, budget is dan te laag of je hebt een laag geprijsde mobo en CPU erin wat hetzelfde of minder is wat je nu hebt.
 
Beste lange Pier,

Bedankt voor je advies. Welke videokaart zou jij aanraden, qua merk. Want wanneer ik zoek op GTX 1070, krijg ik verschillende soorten in verschillende prijsklasse. Wat houdt wat precies in? Zo heb je IT, ITX, OC enzovoort.
Bijz:
- MSI GeForce GTX 1070 AERO ITX 8G OC
- ASUS Dual GeForce GTX 1070 OC edition 8GB
- EVGA GeForce GTX 1070 FTW

Welke SSD van 250gb zou jij aanraden?
 
Misschien een beetje dom, maar heb totaal geen verstand van videokaarten. Die vergelijking zegt mij niet zoveelo_O
 
Bedankt voor je antwoord!
Oke bedankt voor je reactie. Maar wat is het wezenlijke verschil tussen een gtx1070 en gtx 1070 ti. Qua prijs verschilt dit nogal, maar kan niet goed vinden wat het verschil qua prestaties is. (Meeste vergelijkingen zeggen mij ook niet veel).

Nu zat ik net door nog een altijd andere topic te kijken tussen advies en aanschaf. Hier zag ik dat er gekozen werd voor een RTX 2070. Wat ik zo las zijn deze prestaties beter tov gtx 1070ti, terwijl de prijzen op ongeveer 50 euro bij elkaar liggen;
- GIGABYTE GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8GB - Grafische kaart - GTX 1070 Ti - 8 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - DVI, HDMI, 3 x DisplayPort - Azerty
- Gigabyte GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G - Grafische kaart - GeForce RTX 2070 - 8GB GDDR6 - PCIe 3.0 x16 - 3 x DisplayPort, 3 x HDMI, 1 x USB Type-C - Azerty

Zoals ik eerder al zei, heb er totaal geen verstand van dus mss klopt het niet wat ik allemaal zeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan