• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc Valt Uit En Geeft Foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter ian2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ian2

Gast
hey mensen, ik zit met een erg probleem
we hebben onlang windows xp geinstalleerd en sindsdien start mijn pc voortdurend vanzelf opnieuw op .
dat is iedere keer na een half uur ofzo.
en iedere keer als ik opstart en een gebruiker aanklik geeft hij de melding dat internet explorere een fout heeft veroorzaakt en dat die gesloten wordt(terwijl ik helemaal nog niet op internet gezeten heb??)
je kan dan kiezen tussen 'rapport verzenden' en 'niet verzenden'

als jullie het weten laat het me weten want het is erg vervelend. :(
met veel groeten
ian

Hallo Ian2

Welkom op het forum! :D

Om het een en ander (worm, virus, ..) uit te sluiten, probeer volgende eens

* Downloadt Stinger, je vindt een linkje ernaar vanonder in mn "handtekening", rode link, als je het vanaf ene andere pc doet, zet het op een diskette
* Start de PC die steeds opnieuw opstart eens op in de veilige modus
= Bij opstart, nog voor het verschijnen van het windowslogoscherm, een aantal keer op de toets "F8" klikken en verder de aanwijzingen op het scherm volgen: (kiezen voor "opstarten in veilige modus") totdat je op het bureaublad uitkomt dat er wel wat anders uitziet dan dat in de normale modus (geen achtergrondafb., grotere iconen, ...)
* Installeer Stinger en laat hem scannen, wat hij vindt, verwijderen

Dit om uit te sluiten of het evtl om een worm, virus, ... zou gaan.
Is dit wel de oorzaak is de kans groot dat het probleem hiermee van de baan is :)
Is het dat niet, dan moet er verder gekeken worden... :(

Succes! :)

kan norton antivirus dit niet vinden ?

.. mss heb ik je verkeerd begrepen dan, dacht dat de pc na en tijdje automatisch uitviel , maar je hebt al gescand met norton en die gaf niets aan?
Mijn eerste gedacjt was nl een worm die dit uitvallen cd pc veroorzaakt, daarom het voorstel om een te proberen met Stinger, die bestrijdt verschillende wormen met dergelijke kenm. en is onlmangs nog geupdate tegen de laatste nieuwe Sasser variant :)

je kan altijd eens proberen zou ik zeggen...voor hezelfde geld is je norton aangetast ofzo...
als die niets aangeeft, zal een virale oorzaak wschl al uit te sluiten zijn en kan er verder gekeken worden :)

Toch zou ik de tip van Kingpin eens uitvoeren.
Misschien is je Norton niet helemaal up-to-date of geinfecteerd waardoor je het eventuele virus/worm niet kan vinden.
Het is een beetje een 'blaster' achtig gebeuren, en het klinkt mij in de oren als:
1) Je heb een of ander nasty virus/wrom
2) Of je PC wordt te warm en sluit zichzelf af

Is het steeds na een x aantal minuten? Of gewoon willekeurig? Of misschien na een x aantal minuten nadat je op internet ben gegaan? (Hoeft niet perse met Internet Explorer, kan ook via Kazaa o.i.d.)

Ik zou toch eens kijken naar die Stinger uit de handtekening van Kingpin en anders eens naar de temperatuur van je kastje.

Greetz Teq :D

[EDIT] Spuit elf! Kingpin had zelf ook al gepost.... typen duurde een beetje lang...

sorry maar toen ik dit van norton postte dacht ik er niet aan dat ik mijn norton niet meer heb geupdate omdat het niet gaat.
hij is al van 2003 dus zal hij het niet vinden
maar ik wou het toch al proberen met stinger.

hij valt gewoon uit naar een kwartier laat ik zeggen, ik weet het niet heel precies.
en ook al zit je niet op internet hij valt toch uit

mvg ian

ik heb hem al met stinger laten scannen en die heeft 38 virussen verwijderd. allemaal W32 wormen.
ik heb mijn norton nu kunnen updaten dus die werkt terug volledig. alleen kan ik hem niet mijn pc volledig laten scannen want die valt nog steeds uit.
ik weet echt niet waar het aan kan liggen ik hoop jullie wel.
hij geeft ook nog steeds de foutmelding dat explorer eeen fout heeft veroorzaakt bij het opstarten.

mvg ian

Hoi ian2 :)

oei dat is heel wat ... ^_^

Er zullen nog virussen aanw zijn die Stinger niet kan detecteren/ verwijderen, het lastige is idd dat je niet lang op het net kan, want je zal het toch moeten aanvullen met online scans zoals frank zegt, mss dat deze standalone scanner ook nog dingen vindt ondertss, anders moet je eens proberen om in de veilige modus met netwerkmogelijkheid een online scan te doen?
maar kijk eerst eens wat deze evtl nog vindt, mss verhelpt het een van de problemen nog.. :)

Avast! Cleaner

Succes! :)

hey jongens ik heb het bijna gevonden denk ik.
het ligt aan internet dus... dat hij uitvalt.
als ik de modem achteraan de computer uittrek valt hij niet uit.
steek ik hem terug in valt hij uit.
raar vind ik dat.
mss moet ik men modem eens updaten?
mvg ian

Probeer eens met norton te scannen in veilige modes.

mijn probleem is opgelost.
ik heb mijn modem geupdate en sindsdien valt mijn pc niet meer uit.
weet ook niet hoe het komt maarja

toch bedankt.
mvg ian

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan