• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc ziet M.2 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fresso

Vaak hier
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
775
Waarderingsscore
1
Beste lezers.

Ik heb sinds vandaag de Samsung 960 EVO m.2. Deze heb ik geplaatst in mijn MSI B350 Pc mate geplaatst. Helaas vind de bios deze kaart niet, en ook binnen Windows zie ik hem niet.

Past deze snelle ssd niet in deze moederbord? Of doe ik iets verkeerd.

Volgens Tweakers en Msi heb ik op mijn moederbord een M.2 S600/Pcie3.0x4

Zal dan toch gewoon werken met de geadverteerde snelheden?

Mvg
 
Welk OS?
W 7 heeft een patch nodig, 8 en hoger zou hem moeten zien als de bios/uefi hem ziet, configuratie staat goed?
En welke versie staat erop?
 
Windows 10 64bit
Ik zie alleen in de bios de sata’s.
 
Kan nergens vinden of dat M2 slot voor de sata/ahci of nvme/pci-e protocollen zijn, vrees alleen de eerste als de bios hem niet ziet.
 
https://www.mupload.nl/img/tj4mkvphfl30f.png

Zojuist gekeken bij Beheer en schijfbeheer. Daar stond hij tussen, moest alleen nog een partitie krijgen.
Updates uitgevoerd voor de SSD en als het goed is kloppen deze waardes.

In iedergeval bedankt voor de moeite langepier. :)
 
Niet vergeten om het bios van je moederbord bij te werken, is dinsdag nog een nieuwe uitgekomen mbt memory management enz
 
Hm. De laatste die ik heb is versie a70 geloof ik.
 
Ja die heb ik inderdaad.

Heb jij toevallig een tip hoe ik mijn oude ssd kan klonen naar de nieuwe m.2? Via het Samsung software krijg ik steeds een foutmelding....
 
Ja die heb ik inderdaad.

Heb jij toevallig een tip hoe ik mijn oude ssd kan klonen naar de nieuwe m.2? Via het Samsung software krijg ik steeds een foutmelding....

Ik werk zelf met Acronis True Image (betalende software) maar ik hoor hier veel goeie dingen over AOMEI Backupper ( The Best Free SSD Cloning Freeware for Windows 10/8/7 ). De Samsung software werkt vaak niet goed.

Het is ook vaak goed om een mooie cleane nieuwe installatie te doen van windows 10.
 
Thanks. Zal me er even in verdiepen.

Windows heb ik een paar weken geïnstalleerd. Alleen heb zoveel spellen en andere programma’s dat ik het teveel vind om allemaal weer opnieuw te doen. Dus de Windows op de oude ssd is ongeveer 3 weekjes oud. Weet niet of dit verder uit maakt?
 
Thanks. Zal me er even in verdiepen.
Windows heb ik een paar weken geïnstalleerd. Alleen heb zoveel spellen en andere programma’s dat ik het teveel vind om allemaal weer opnieuw te doen.

Dan is clonen de juiste optie. Succes en niet vergeten af en toe naar buiten, he, wordt een mooi nazomer weekend en computeren kunnen we bij slecht weer ook nog ;-)
 
Hey

De clone is gelukt. Helaas wil mijn pc hem niet booten vanaf die nieuwe schijf. Boot prioriteit aangepast dat hij boot op de nieuwe m.2 ssd. Maar krijg een melding dat hij niet kan booten op dit medium.

Iemand oplossing?
 
Windows staat op een USB stickie.
 
Start het systeem zoals beschreven op met door middel van de F8 toets.
Indien de originele installatiebestanden benodigd zijn - sluit je de USB stick alsnog aan.
 
F8 werkt niet. Dan start hij gewoon op met de oude ssd. F11 is boot menu maar daar staat geen Windows repair achting iets.

Dit krijg ik te zien als hij opstart van de m.2
https://www.mupload.nl/img/tmthdetxupbnn.jpeg

Als ik dan m’n usb stick invoer en een toets druk gebeurd er niets.
 
Start dan op van de installatie-stick en in het allereerste scherm dat je krijgt klik je op repair PC.
In het bios bij boot de USB-stick als eerste boot instellen.

Is overigens de oude SSD met Windows losgekoppeld?

In ieder geval doe je dan als je uiteindlijk de Opdrachtprompt (CMD) kan opstarten de opdrachten zoals die op de link staan:

bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot
 
Kijk in Windows via de oude SSD in schijfbeheer of de indeling goed is van de nieuwe en dat de bootpartitie wel actief is.

Neem aan dat beide SSD's in een GPT indeling zijn ingedeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan