• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PDF Draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Zit met een groot PDFBestand 110 mb.
Wil ik graag omdraaien.
De gratis programma's tot nu toe, die ik kon vinden, gingen maar tot max. 50mb.
Mijn vraag is dus, of er een gratis programma bestaat, die een 110mb bestand (meerdere pagina's) dus om kan draaien, waarna je dat PDFDocument dan ook kunt opslaan ?
Want er zijn wel programma's waarmee ik draaien kan, maar de opslaanoptie is dan niet beschikbaar.
En dan heb ik er niets aan.
 
Hallo Naaldhak,

ik begrijp dat je een PDF reader nodig hebt die het bestand als een boek kan laten werken, dus niet omdraaien maar omslaan.

Klik eens op bestand in de reader die jij gebruikt en dan bij weergave: heb je daar ook de mogelijkheid tot een dubbele pagina?

Of kijk anders eens naar Calbre.
 
Als je niks vind, dan wil ik dat best voor jou even doen met Acrobat Pro, is in één minuutje geklaard. Ik veronderstel dat je bedoelt om de pagina's van portrait naar landscape te draaien en op te slaan? Info voor WeTransfer kunnen we uitwisselen via PB.
 
AnjoZ Dat had ik al geprobeerd, en ie doet alles. Maar wat ie voor mij moet doen, dat doet ie niet, te weten: het juist omgedraaide PDF-Bestand opslaan. Dus, heb ik er niets aan.
Hetzelfde geldt voor Abrahm54 (Calibre). Het programma doet in wezen alles wat ik wl, maar slaat per ingescande pagina op. Ik heb 40 pagina's ingescand (boekje). En die doet ie een voor een. Maar daarvoor kan ik wel programma's vinden.

Het gaat erom dat ik een ingescand PDF-Bestand, van zo'n 40 pagina's niet alleen kan draaien, want dat doet ie in Foxit Reader ook wel, die ik gebruik. Maar dat ik zo'n bestand van 104MB, daarna ook op kan slaan. En op juist het opslaan van het omgedraaide bestand, daar loopt het dan fout- of wil gewoon niet.

* Trouwens: zoals ik al vaker merkte bij jullie hier:
Mijn dank voor het meedenken. Dat wordt zeker op prijs gesteld !!!

artstudiog Ik hou dat aanbod in mijn achterhoofd, en ook jij dank voor meedenken.
 
is het de bedoeling om deze zoals een boek open te slaan dan kun je wellicht eens de aXmag digital magazine creator 2.47 proberen ..zelf gebruik ik de portable versie 2.43 daarvan en deze doet het gewoon goed ..ja opslaan gaat ook met deze .
online zijn er meer dan genoeg te vinden die dan tevens ook gratis zijn ..denk echter niet dat je deze online wenst te delen ..
 
Laatst bewerkt:
Geprobeerd Emi.
Maar ook dat programma draait het PDF-Bestand niet.
Kijk: Ik heb van een boek bladzijden ingescand. Pocketboek, dus in principe twee pagina's per keer. Tegenover elkaar liggend.
Zo'n tachtig bladzijden, dus 40 keer scannen (Op elke ingescande pagina 2 bladzijden).
Ik heb niet per ingescande twee pagina's opgeslagen... Maar toen ik 40 keer gescand had (40 x 2 pagina's dus). opgeslagen. Was één hoofdstuk.

Tot zover alles geen probleem.
Omdat echter alles overdwars ingescand was (kon niet anders), wilde ik het draaien, alles recht onder elkaar. 40 pagina's met elk twee bladzijden.
Nu kan ik die pagina's met bv. Foxit Reader draaien, zoals ik het wil. En met andere programma's ook.
Tot zover geen probleem.
Maar het opslaan werkt dan bij geen enkel programma.
En dààrrrrr gaat het nu juist om.

Als ik het per 5 ingescande pagina's doe (10 bladzijden dan), dan zal het n.a.w. (denk ik), wel lukken.
Maar met dit bestand dus niet.
Het zal er naar uitzien, denk ik, dat ik het hele hoofdstuk opnieuw in moet scannen, en dan maar per vijf ingescande pagina's opslaan (is ongemakkelijker en veel meer werk. Maar goed...).

Wel dank voor het serieus proberen mee te denken, zoals ik altijd ervaren heb hier..
 
nu denk ik effe hard op .. als jij nu tijdens het scannen of te wel nadat deze ingescant zijn aangeeft dat deze gedraait dient te worden voor je deze ga opslaan als pdf dan zou het probleem niet bestaan waar tegen je nu aanloopt .. of krijg jij nadat deze ingescant zijn géén bewerkings menu te zien … zoals knippen , draaien , in/uit zoomen ..in dat geval ontbreekt bij u dan de i.r.i.s. ocr software van deze printer/scanner
 
heb hier juist een testje gedaan met 1 hoofdstuk in te scannen van het boek " gebruik je innerlijke kracht "
wel per ingescante blz diende ik telkens deze draaien en dat lukt dan ook prima met de aanwezige printer /scanner software ..
het resultaat hier in bijlage . omvat een kleine 6 blz en diende maar als voorbeeld ..
het ligt dus aan je printer/scanner software …tevens gebruik ik ook nog steeds de HP Solution center op mijn Windows 10
 

Bijlagen

  • testje.zip
    5,8 MB · Weergaven: 6
hoe ik tewerk ga ..
ik scan eerst 1 dubbele blz … deze word dan ook eerst gedraait … ik klik op toevoegen en scan vervolgens de volgende 2 blz .. ook deze worden dan gedraait .. zo ga ik vervolgens verder ...pas als ik alles gescant heb wat moest gescant worden word dan op opslaan geklikt en vervolgens gaat deze dan ook alles opslaan als pdf ..
*een blz dat ingescant is staat rechtop en deze draai ik vervolgens zodat deze blz liggend weergegeven word ...pas als alles gescant is word er opgeslagen .
 
met pdf xchange viewer kan je pagina's draaien en het document opnieuw opslaan.

persoonlijk zou ik eens ocr proberen het is allemaal tekst
 
boertje125
pdf xchange viewer laadt het bestand in, draait hem perfect, maar net als ook tot nu toe alle anderen, kun je het dan niet opslaan. En daar gaat het nu juist om.
Dus heb ik ook niets aan pdf xchange viewer.
* Maarrr... ook jij wel bedankt voor het meedenken.
Toch vreemd dat die programma's dus niet bestaan.
 
heb de moeite eens genomen om de eerste 55 blz's van boek " gebruik je innerlijke kracht " in te scannen ..
ik hoefde zelfs de ingescante blz's niet meer te draaien aangezien dit nu automatisch gebeurt … en ondervond geheel geen enkel probleem bij het opslaan van deze pdf dit pdfje is maar 29.8MB groot m.a.w. zou ik het gehele boek van 200blz's moeten scannen om aan de grootte van 110MB te komen
 
@Naaldhak : als je in de verkenner rechts klikt op het bestand en dan kiest voor 'openen met...." en je scrollt in de lijst naar (Microsoft Office) Word, dan converteert Word het bestand van .pdf naar docx voor je (duurt een poosje!!!) en kan je er vervolgens alles mee doen wat jij leuk of handig vindt.
 
Elke tot nu toe hier geopperde optie inmiddels gedaan.
In de optie van: quandor kan ik hem inladen, maar in Word 2013 en 2016 slechts pér pagina (dus niet het hele document) draaien, waarbij er echter dan wel zijstukken ontbreken.
Werkt dus ook niet.
Ik zal het dus allemaal over moeten doen en dan per enkele pagina's.
Jammer, is een putje werk. Maar goed.
* Ten overvloedde: wel bedankt allemaal voor meedenken
 
Het lijkt nu toch gelukt te zijn met: PDFSAM
Na lange zoektochten, het enige programma dat het doet zoals ik het nodig had.
Ik vind dat ik dit ook moet delen met jullie, want de intensie om mij toch te helpen hier was prima in orde.
Bedankt voor de inspanningen van jullie allemaal.
 
Mooi dat het gelukt is.
 
boertje125
pdf xchange viewer laadt het bestand in, draait hem perfect, maar net als ook tot nu toe alle anderen, kun je het dan niet opslaan. En daar gaat het nu juist om.
Dus heb ik ook niets aan pdf xchange viewer.
* Maarrr... ook jij wel bedankt voor het meedenken.
Toch vreemd dat die programma's dus niet bestaan.

raar bij mij kan ik altijd opslaan maar komt er bij sommige bewerkingen een watermerk als je niet de pro versie hebt.

pagina roteren geeft echter geen watermerk.

Edit:
Ik bedenk mee net dat je ook snel kunt draaien dan wordt alleen de weergave gedraaid en niet het document dit kan je inderdaad niet opslaan.
De sneltoest voor pagina roteren is ctrl-shift-r en staat in de tab document als je de nederlandse versie hebt
Als je die methode gebruikt wordt het document gewijzigd en kan je het opslaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan