• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PDF naar netwerkprinter lukt (soms) niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmmmaaahh

Vaak hier
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
710
Waarderingsscore
1
Mijn schoonouders hebben een krantenwinkel met copytheek (1 printer, een Canon imageRUNNER ADVANCE C7065).

De PC die wordt gebruikt om te printen is niet verbonden met een extern netwerk, er is enkel een router die de netwerkprinter koppelt aan de computer om te kunnen printen ("gewoon" via USB verbinden gaat niet met zo'n professionele dingen). Twee dagen geleden heb ik naar jaarlijkse gewoonte de PC weer eens alles laten updaten (Windows Update, Virus definities, etc.), er werden 177 updates toegepast op Windows 7 (x64) en Office 2007. Na deze opfrissing is er een vreemd probleem ontstaan, PDF bestanden willen soms geen printers herkennen. Dan komt deze melding in Adobe Reader en krijg ik geen print-dialoog te zien:
Adobe_Reader_Printer_Install.png


Wanneer ik met een ander programma probeer (Foxit Reader, PDFX of Sumatra), krijg ik volgende melding:
Sumatra_Error.png


Maar dan krijg ik wel een print-dialoog te zien, waarin ik niet kan printen, dat ziet er dan zo uit:
dialogfail.png


"Apparaten en printers" ziet er zo uit:
App_En_Printers.png


De printer werkt overigens perfect, ik kan zonder moeite een testpagina laten afdrukken of een document printen vanuit MS Office of LibreOffice. Ik heb geprobeerd de drivers te updaten maar dat maakt geen verschil.

Dit probleem doet zich vooral voor als ik een PDF probeer te printen vanaf een USB stick. Als ik de PDF dan kopieer naar bijv. desktop lukt het dan wel weer, maar dat is geen garantie dat het altijd lukt want soms krijg ik ook de melding bij lokale bestanden. Ik heb geen idee waar ik verder moet zoeken... Iemand? Alvast bedankt!

---------- Bericht toegevoegd op 13:20 ---------- Vorige bericht was op 13:10 ----------

Nog iets, het duurt hl lang om een USB stick veilig te verwijderen, daarvoor gebruik ik nu USB Disk Ejector. Is er een manier om de opgeslagen drivers voor USB sticks eens vrij te maken? Dagelijks worden daar regelmatig verschillende sticks gebruikt, waarvoor Windows elke keer de stuurprogramma's klaarmaakt. Ik vermoed dat het goed kan zijn om dat eens schoon te maken als dat kan. Of zoek ik in de verkeerde richting?

---------- Bericht toegevoegd op 19:34 ---------- Vorige bericht was op 13:20 ----------

Eureka! Ik heb het gevonden. Ter info oplossing even vermelden:

Op die PC staat Comodo Internet Security die op de achtergrond ervoor zorgt dat een klant geen virussen e.d. kunnen meebrengen via een USB stick, daarvoor werkt vooral de zandbak modus het best. Wat ik over het hoofd had gezien is dat PDF documenten op USB sticks gezien worden als "potentieel gevaarlijke programma's". Daarom werd ieder PDF document in zandbak modus gestart. Dat maakt op zich niets van verschil, je kan het document openen en lezen maar wanneer je probeert te printen worden systeembestanden (spooler, etc.) aangewend die in zo'n zandbak modus niet toegestaan worden. Daarbovenop wordt er geen melding getoond, de gebeurtenissen worden enkel gelogd (zodat de klant hiervan niets te zien krijgt). Oplossing was dus heel eenvoudig: uitzonderingsregel toevoegen voor *.PDF en het klusje was geklaard :)

De traagheid van USB's veilig verwijderen is hier te vinden: http://www.sysnative.com/forums/har...er-reset-and-usb-ports-power-state-reset.html maar dat doe ik niet gezien USB Disk Ejector dat reeds verholpen heeft.
 
Super dat je het gevonden hebt, en nog mooier dat je het ook nog even deelt! :worship:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan