• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Permanent weerbericht in statusbalk, niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Sinds kort staat er in de statusbalk van Windows 10 een weerbericht. Als ik deze melding openklik, is nergens een optie zichtbaar om die te verwijderen. Weet iemand waar zoiets vandaan kan komen, en hoe het te verwijderen is? Dank voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • weerbericht in statusbalk.jpg
    weerbericht in statusbalk.jpg
    85 KB · Weergaven: 2
Hallo,

Je kunt als het goed is de weer app ook in start vinden en hem daar verwijderen door er met de rechter muis knop op te klikken en dan te verwijderen.
Mocht het daar ook niet lukken dan kun je Ccleaner gebruiken om hem te verwijderen.
 
inderdaad de Optie als Aarie25 hierboven heeft vermeld 👍
 
rechts klik in de statusbalk en kies nieuws en intresse >uitschakelen aanvinken ..
vervolgens verdwijnt deze ..
*noteer dat je deze terug kunt halen door één der bovenstaande opties aan te vinken welke vermeld staan boven " uitschakelen "
**heb hier de pro mogelijk dat de home deze optie niet meeheeft om deze uit te schakelen !
 
Home heeft de functie van uitzetten ook

Klik hiervoor dit scherm met de rechtermuisknop op je taakbalk en selecteer nieuws en interesses en vervolgens uitschakelen.

 
Beste mensen,

Net ontdekt wat ik nu ook hierboven vermeld zie (met dank voor de reacties): ik heb met de rechtermuisknop op een lege plek op de statusbalk geklikt. Daar bij 'Nieuws en interesses' op 'Uitschakelen' geklikt. Melding van het weerbericht is daarmee verdwenen.
Overigens kon ik geen desbetreffende app op mijn pc vinden. En CCleaner bood ook geen optie.
Wel heeft Microsoft nog een andere oplossing, waarvoor je in Internet Explorer zo'n 20 stappen moet zetten.
In elk geval is het probeem opgelost, waarbij nogmaals veel dank.

vr. gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan