• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Persoonlijke mappen verplaatsen in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de stappen nageleefd en het word nog steeds geweigerd.

5d999c705da15-P_D.png


Er zitten dus géén gelijkaardige mappen in de boomstructuur op de 2e partitie.
 
Ik krijg het idee dat jij het niet goed begrepen hebt.

Niet de mappen in D verplaatsten naar D, dat gaat inderdaad niet lukken en is ook niet de bedoeling.

De locatie van waaruit jij de mappen moet verplaatsen is C:\Users\jouw gebruikersnaam.
Klik je dat open dan je hele opsomming van mappen inclusief de te verplaatsen mappen.
 
Het prentje dat ik gepost heb toont de positie waarnaar ik het C:\Users\jouw gebruikersnaam naartoe wil verplaatsen.
Die "p_der" map heeft Microsoft zelf beslist hoe deze moet heten.
 
Je kan beter jouw persoonlijke bestanden op D houden, ingeval een crash van Windows gebeurt, ben je die persoonlijke data dan niet kwijt.
 
Dat is het hem juist.
Microsoft weigert om de map "Documenten" naar D te verplaatsen!
 
sorry dat ik inbreek... in dit forum gedeelte
@Roberke als jij rechts klik op de map Documenten en je opent vervolgens de eigenschappen van deze map zie jij dan een tab "locatie" vermeld staan .. indien zo dien je deze te openen en klik je verder op "verplaatsen " vervolgens geef je de nieuwe locatie op en klik je op "toepassen " en "ok "

*zie jij via de eigenschappen géén tab "locatie" is de betreffende map niet te verplaatsen .. de map OneDrive is dus al zeker niet te verplaatsen ..
 
Als ik W10 installeerde werd er gevraagd om mijn e-mail adres in te vullen.
Daarna als W10 geïnstalleerd was heb ik vooreerst "Open-Shell" gedownload en geïnstalleerd, zodat ik van die domme tegels verlost was.
Kort daarop heb ik in het startmenu op de tab "Documenten" gerechtsklikt en 'Eigenschappen' aangeduid met de afbeelding van reactie #39 als gevolg.
Daarin kan je zien dat MS zelf die weg naar map "OneDrive" gemaakt heeft.
Nu heb ik dus op mijn D partitie een soortgelijke boomstructuur gemaakt "D:\Users\p_der\OneDrive".
Daarop weigert hij om die map te "Verplaatsen" naar die bestemming. Is te zien in reactie #41.
Nu is de vraag, WAT heb ik verkeerd gedaan?
 
Hoi Roberke,
jammer dat nog niemand gereageerd heeft.
Je zit te rommelen met OneDrive - de cloud opslag van MS.

Je kan ook niet via het menu van Classic Shell de lokaties veranderen - omdat Classic shell geen eigen Windows onderdeel is.

Verplaatsen van de in windows geregistreerde persoonlijke mappen gaat enkel via de weg die in mijn oorspronkelijke bericht daarover heb gepost.

 
Hoi Roberke,
jammer dat nog niemand gereageerd heeft.
Je zit te rommelen met OneDrive - de cloud opslag van MS.
ik heb eerder al vermeld dat de map OneDrive niet te verplaatsen is ..
 
Je kan OneDrive (in gebruik) enkel verplaatsen door af te melden en terug aan te melden. Klik op het wolkje rechts onder in de systeembalk en kies voor meer … instellingen. In het volgende venster bij account "deze pc ontkoppelen". Daarna herstarten, wolkje, meer … instellingen … account "account toevoegen". Dan de menu's doorlopen maar onderweg kan je de locatie van OneDrive wijzigen. Je hoeft zelf geen map of submappen aan te maken, kies gewoon D:/ en OneDrive neemt vanzelf alle mappen en submappen mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emi
Dag Abraham,
Ik heb er vanmorgen korte metten van gemaakt.
Ik heb W10 opnieuw geïnstalleerd!
Om onder de bemoeienissen van Microsoft onderuit te geraken heb ik tijdens de installatie een paar dingen aangevinkt, dingen die ik daarvoor niet opgemerkt had. Dom hé?
Eerst:
Ik heb geen internet
Daarna:
Doorgaan met beperkte instellingen
Als W10 geïnstalleerd was heb ik de bestemming van mijn "Documenten" en "Afbeeldingen" zonder probleem naar de 2e partitie laten verhuizen.
Ik heb nu ook geen last meer dat ik een wachtwoord moet invullen, MS kijkt hopelijk niet meer mee over mijn schouder.
Nu heb ik wel een ander probleempje!
Bij het opstarten van de computer ziet hij twee opstartopties.

5d9aef4879bca-DSCN0064.JPG


Hij neemt automatisch de bovenste optie, de goede!
Maar dit geeft wel een vertraging van 30 seconden.
Hoe kan ik dit eventueel aanpassen?
 
@Roberke jij dient via msconfig 1ste tap "opstarten " naast de tap algemeen en vervolgens de regel in het wit aan te klikken om deze te verwijderen ..of je laat deze staan maar verkort dan de time-out tijd naar 3 seconden aan u de keuze .. welke bewerking je ook kiest je dient deze daarna te bevestigen met toepassen en ok .
*verwijder je een opstartregel neem dan zeker de juiste !
 
Dag EMI,
Hartelijk dank voor die excellente oplossing!
Ook dank aan alle anderen die me uit de nood hebben geholpen!!
 
Hoi Roberke,
jammer dat nog niemand gereageerd heeft.
Je zit te rommelen met OneDrive - de cloud opslag van MS.

Je kan ook niet via het menu van Classic Shell de lokaties veranderen - omdat Classic shell geen eigen Windows onderdeel is.

Verplaatsen van de in windows geregistreerde persoonlijke mappen gaat enkel via de weg die in mijn oorspronkelijke bericht daarover heb gepost.

Dat toch haast zeker weten zelf eerder wel via clasic shell kunnen doen, nu hetzelfde probleem. Moet toch haast manier zijn zonder helemaal opnieuw te installeren ?
 
@GeWij Je reageert in een topic dat 3 jaar oud is. Dat is niet de bedoeling.

En als je zelf een vraag hebt, dan dien je een eigen topic te starten. Niet je vraag stellen in andermans topic. Je kunt wel in je eigen topic naar dit topic verwijzen met een link, als jij van mening bent dat jij hetzelfde probleem hebt.
 
Zie totaal het nut niet in, waarom het niet net zo goed op deze manier kan, maar goed, zal eigen topic openen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan