• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Phishing mail 'Mijn Overheid'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Kennen jullie deze al?


Kreeg 'm vannacht (03.05 uur) in de bus, geen idee of het ding al 'bekend' is.
Toch maar even waarschuwen.
 
Blijkbaar is hij bekend: Mijn Overheid Archieven
Toch goed om te waarschuwen. Ik zou er zo maar in kunnen trappen. Mijn wijsvinger heeft vaak al geklikt voor ik alles gelezen heb:worried:
 
:cool: ja , ze worden steeds slimmer deze ratten van de maatschappij.
met name ouderen die er in trappen.
Naar als je goed leest is het een dwingende vorm ,van wij verzoeken U dat doen ze dus nooit.
maar helaas zullen er mensen gaan intrappen,en dan een bericht tot Belastingteruggave :laughing:
die gaan je echt niet berichten
 
"die gaan je echt niet berichten"
Toch wel, maar geen directe link:

Er staat een document in uw Berichtenbox van Belastingdienst. Log in op MijnOverheid om het bericht te bekijken. Mogelijk moet u naar aanleiding van dit bericht actie ondernemen. Lees het daarom op tijd.

Met vriendelijke groet,

MijnOverheid"​
 
Ik krijg zo af en toe een 'echt' mailtje van de overheid dat er een bericht is, dat ziet er dan heel anders uit, dus dan is het vrij snel duidelijk. Maar er zullen best mensen zijn die nog nooit zo'n echt mailtje van de overheid gehad hebben, die kunnen dan een risico lopen (wat doortrapt is, is dat het zogenaamd gaat om belastingteruggave....)
 
Deze had ik nog niet eerder gezien.
Maar er zullen genoeg mensen inloggen via de link en zo hun gegevens doorgeven.
 
Voor wie ze niet kent, dit is een echte, van mijn overheid.

(Ja, mijn outlook staat op Dark ingesteld)


mijnoverheid.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan