• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Picasa (ja nog steeds), harde schijf stuk en nu..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngetC

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2018
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Hallo, ik hoop van harte dat iemand hier me kan helpen :)
Ik gebruikte altijd Picasa nog, geweldig programma om alles in 1x goed te bewerken en opslaan enz. Ik wist dat het niet meer ondersteund wordt, maar hé, het werkte nog :)
Wat ik niet wist, als computerleek, is dat er niks meer in een cloud (of zoiets) opgeslagen werd.
Nu is de harde schijf van mijn laptop kapot (laptop stuiterde niet) en lijkt het erop dat ik al mijn foto's van na onze laatste back up kwijt ben..
Wanneer ik op een andere laptop in Picasa kijk (Picasa stond al op die laptop), zie ik een maagdelijk wit scherm (tussen de vaste rubrieken in).... Ook foto's van voor 2018 zie ik niet meer.... Als ik inlog met mijn Google-account gebeurt er niks.
Heeft iemand een idee of en hoe dit op te lossen is?
Ik hoor het heel graag!
 
Probeer in die laptop met stukke harddisk of een live Linux zoals Linux Mint die harde schijf kan mounten.
Want als Linux een harde schijf kan mounten, dan kan kan je die harde schijf alsnog onderzoeken op jouw bestanden.
 
oeps, ik ben echt een digibeet....
Mijn laptop is bij Repairhouse geweest, die hebben hem onderzocht, bevonden dat de harde schijf stuk is, maar hoogstwaarschijnlijk nog wel benaderbaar in een labaratoriumomgeving. Kost alleen € 900.... Ze hebben de harde schijf uit de laptop gehaald en nu zit er een SDD-disk (of iets dergelijks) in.
 
jawel, die heb ik
 
Mijn man heeft/had een NAS gemaakt, maar ergens ging er iets mis en dus heb ik niks meer na begin januari 2018.

Ik ben van alles terug aan het halen middels mails, rekenafschriften, social media enz, maar die foto's zijn/lijken weg....

We hebben nu wel een extra externe harde schijf.
 
Mooi - die externe schijf heb je nodig om gevonden data naar toe te kopiëren.

Het gaat nu erom om de oude HD weer in jouw notebook te zetten en dan via Live-Linux onderzoeken of de HD alsnog via USB aan te sluiten en dan Live Linux te gebruiken.
 
ik heb werkelijk geen idee wat live-linux is (kan het ook niet vinden in voor mij begrijpelijke taal).
Ik neem toch aan dat Repairhouse zoiets geprobeerd heeft? Ik had hun gezegd dat die bestanden vinden de allerhoogste prio had....
 
Ik zal proberen je uit te leggen wat Live Linux is.

Wanneer je Linux Mint in welke versie dan ook download en de ISO brand op DVD of via het tool Rufus op een minimaal 2 GB grote USB-stick laat zetten, dan kan je jouw notebook daarvan opstarten.

Linux Mint draait na opstarten enkel in het werkgeheugen van jouw notebook en daarom spreekt men van een Live Linux werkomgeving.
Daardoor kan je dan de door Linux herkende harde schijven openen en onderzoeken.
Heb je op die wijze jouw foto's teruggevonden, kan je die op de zelfde wijze als jij in Windows gewend bent dan kopiëren naar de externe harddisk.
 
:no_mouth: je kunt net zo goed Russisch schrijven voor mij.... :weary_face::pensive:;)
Ik zal het mijn man laten lezen vanavond, hopelijk kan hij er chocola van maken :)
Hartelijk dank voor het meedenken in ieder geval (Y):grinning:
 
Een andere methode is de kapotte schijf in een desktop computer inbouwen en dan mbv windows de defecte schijf te onderzoeken met bv Recuva, get databack of een ander programaatje wat gecrashte schijven kan lezen.
 
De oplossing van AnjoZ vind ik een hele goede. Je zal dan wel iemand moeten vinden die je daarbij kan helpen.
 
@AnjoZ Voor die vraag kan je beter een PB sturen. Het is niet verstandig dit zo open op het forum te plaatsen.
 
Hartelijk dank voor het aanbod, wij wonen in midden-oost Gelderland :)

Ik heb mijn man jullie suggesties laten lezen en die gaat er nu verder mee. Hij zit wel in de IT, maar weet hier niet genoeg van. Maar hij kent wel mensen die iets met jullie voorstellen kunnen.
We zijn zeker geholpen door jullie! :) Heel hartelijk dank allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan