• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Plaats van cursor bij afsluiten Office document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem35

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2022
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik heb in "eigenschappen Muis" het hokje "cursor naar standaardlocatie" aangevinkt. Bij mijn vorige PC had dit het gewenste resultaat (Win 10 met Office2007). In mijn nieuwe PC werkt dit niet (Win11 met Office 2021). Hoe krijg ik dit geregeld?
 
Wat is je probleem / vraag?
 
Wat is je probleem / vraag?
Ik wil graag dat bij het afsluiten van een Excel- of Word bestand de cursor in het vak "Opslaan" staat zoals ik dat bij m'n vorige PC gewend was, Wat kan de reden zijn dat dit nu niet gebeurt?
 
Sorry, ik denk dat ik je niet begrijp. Als ik een Word bestand open en ik wil het afsluiten dan krijg ik het scherm waarin ik kan kiezen wáár ik het wil gaan opslaan. De 'cursor' in het vak 'opslaan' zegt mij helaas even niets.

Misschien komt dat omdat ik allang niet meer met Office 2007 werk en is er het e.e.a. veranderd sinds ik van 2007 naar 2013 ben gegaan en nu sinds kort met Office 365 werk.

Misschien dat iemand die nog wel met 2007 werkt jouw vraag beter kan plaatsen.
 
Ik denk dat hij bedoeld dat het document nu aan het begin opent, in plaats van waar hij gebleven was. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat Office dat deed.

De standaard locatie knop heb je niet bij de instellingen van de muis. Je hebt alleen de optie om naar de standaard knop te gaan, zodat bij een dialoogscherm de muis meteen op de standaard keuzeknop wordt neergezet. Maar die optie heeft geen enkele invloed op het gedrag van Office.
 
Je hebt alleen de optie om naar de standaard knop te gaan, zodat bij een dialoogscherm de muis meteen op de standaard keuzeknop wordt neergezet.
Fijn dat jullie de moeite hebben genomen je in mijn probleem te verdiepen. De opmerking hierboven geeft exact aan waar het probleem zit. Omdat ik in het scherm "Eigenschappen van Muis" bij "Vastmaken aan" het vinkje heb gezet verwacht ik dat bij het afsluiten van het Word document de cursor in het vakje Opslaan staat. En dat doet ie nu net niet dus moet ik de muisaanwijzer eerst naar dit vakje verplaatsen en dan klikken. Geen groot probleem maar het hoort wel te werken en dat heeft het ook gedaan in de ruim tien jaar dat ik met Excel en Word werk. De vraag is nu of dit al door anderen is opgemerkt of dat het alleen bij mij voorkomt. Eventueel zou ik het ook voor elkaar willen krijgen door een ingreep in het Register als iemand weet hoe ik dat moet doen.
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_zaterdag 23 april 2022_11h45m53s_002_.pdf
    43,3 KB · Weergaven: 17
Ik moet en ga mijzelf iig op 1 punt corrigeren : ik heb die optie nimmer gezien, laat staan gebruikt (jouw meegestuurde plaatje)

Vanzelfsprekend heb ik net in het configuratiescherm bij de muis-opties dat vinkje ook even gezet. Echter, ik zie t.o.v. het niet plaatsen van het vinkje geen ander gedrag van Word of Excel.

Ik kan jouw 'probleem' voor mijzelf dus niet reproduceren. Wat wél zo is, is wanneer ik een reeds bestaand document open en bewerk, ik slechts op het icoontje van een diskette hoef te klikken en het veranderde bestand wordt keurig netjes op de juiste plaats bewaard en het oude bestand daarmee overschreven, maar da's denk ik 'oud' en zeer zeker geen nieuws?
 
Vanzelfsprekend heb ik net in het configuratiescherm bij de muis-opties dat vinkje ook even gezet. Echter, ik zie t.o.v. het niet plaatsen van het vinkje geen ander gedrag van Word of Excel.

Ik kan jouw 'probleem' voor mijzelf dus niet reproduceren.
Als in beide gevallen na afsluiten de muisaanwijzer niet in het vakje Opslaan staat dan heb je het wel gereproduceerd. En het diskettesymbooltje gebruiken om op te slaan is me natuurlijk bekend maar daarmee wordt het gemelde probleem wel genegeerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan