• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Plagiaat controle op school ontlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornee

Gevestigd lid
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Hoi!

Wij hebben op school al een tijdje dat we werkstukken, verslagen etc. moeten inleveren via de ELO. Zie www.itslearning.nl. Erg jammer, want dit is er juist voor om te zien hoeveel procent plagiaat er is. Zo kan je dus niet meer werkstukkies van iemand anders inleveren of compleet van het internet.

Maar nu kwam in mij op, dat het volgens mij makkelijk te omzeilen is. Mijn vraag is dan ook jullie bevestiging:

Op het moment dat ik een lap tekst van een site wil kopiren, kopieer ik de tekst en plak hem in Word. Ik verander het lettertype, de grootte net zoals ik het wil en zorg dat het er overzichtelijk komt te staan.

Daarna klik ik op ''print screen'' en plak het in Paint. Daar selecteer ik mijn stukkie tekst en sla het op als een JPG bestand. Of PNG wat volgens mij nog wat beter is, of niet?

Daarna verwijder ik de tekst in Word, en plak het als een plaatje erin.

Stel ik lever zoiets in, zal hij dan aangeven: 100% plagiaat?

Het is een afbeelding geworden en volgens mij kan die plagiaatcontrole niet de tekst van een afbeelding lezen. Het plaatje is daarbij ook uniek, dus er is geen 2e van ergens op het internet.

Groetjes Cornee :D
 
de tekst valt niet te lezen maar een leraar ziet dan dat je een plaatje hebt gebruikt en denk, h waarom, plagiaat?
 
Als je in je studie de onderdelen niet zelf doet, dan leer je er ook niets van. Dit is de reden waarom op sommige scholen de diploma's niets meer voorstellen en de werkgevers geen werknemers willen die deze school hebben gevolgd. Voor plagiaat kun je ook nog strafrechtelijk vervolgd worden.

Verder gaan we je hier niet mee helpen en gaat dit topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan