• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Plugin css overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi,

Voor mijn website maak ik gebruik van een plugin. De css ervan wil ik deels overschrijven en zo de opmaak aanpassen.

Ik heb als eerste de volledige CSS overgenomen in een nieuw css-bestand en daar de aanpassingen in doorgevoerd. Dat werkt allemaal. Maar wanneer in de css die gelijk is aan het originele bestand verwijder, lijken sommige dingen niet meer te werken. Dat terwijl de css van het plugin bestand alsnog wordt aangeroepen. Iemand die weet hoe dat kan?

Of kan ik, wanneer ik een css wil overschrijven, inderdaad het hele bestand overnemen en ook de ongewijzigde delen laten staan?
 
Maar wanneer in de css die gelijk is aan het originele bestand verwijder, lijken sommige dingen niet meer te werken.
Dat klinkt voor mij alsof bepaalde zaken daardoor toch missen. Indien het om slechte een paar aanpassingen gaat kan je het originele css bestand aanvullen in plaats van wijzigen. Maak hiervoor een herkenbare css comment zoals /*** AANPASSING ***/ aan met daaronder de gewenste aanpassingen waarbij je de !important regel gebruikt om de stylesheet te overrulen. Een voorbeeld van !important:
HTML:
p {
  font-size: 14px !important;
}
 
Bedankt voor je snelle reactie, Gouwepeer. Mijn voorkeur gaat uit om de aanpassingen in een apart bestand te zetten, anders moet ik bij elke update weer de plugin-css gaan bijwerken.

Het verbaasde mij dat wanneer ik de gekopieerde css waarin niks gewijzigd was, uit mijn bestand weghaalde, dit toch leidde tot problemen.
 
Als je een apart bestand gebruikt, zul je dat ergens in de html moeten linken, met

<head>
<link rel="stylesheet" href="styles.css">
</head>

Normaal geldt dat wanneer je twee stylesheets linkt, dat dan de eerste eerst wordt toegepast, en de tweede laatst. Dat zou dan bij jou tot het effect moeten leiden dat de css aanpassingen uiteindelijk worden toegepast. De volgorde is dan dus:

<head>
<link rel="stylesheet" href="origineel.css">
<link rel="stylesheet" href="aanpassingen.css">
</head>

Dit is gelijkwaardig aan het linken van een enkel css bestand met daarin zowel de originele css als de aanpassingen.
 
Ik kan me vergissen . Een plug-in maakt men dat niet met een php script ? Naar mijn weten word css gebruikt om de lay-out van een website aan te passen .
 
anders moet ik bij elke update weer de plugin-css gaan bijwerken.
Gebruik jij Wordpress of een andere CMS? Zelf gebruik ik alleen Xenforo forumsoftware (met een aantal eigen aanpassingen) en in het verleden ook phpBB. Daarnaast alleen een paar sites met puur html, php en css scripts zonder achterliggende CMS. Met zaken zoals Wordpress ben ik daarom niet zo bekend.
 
Ik gebruik Wordpress. De css-volgorde van Maulem had ik ook al eens opgezocht, in het verleden heeft me dat parten gespeeld.

Ik heb net ontdekt dat ik een aantal aangepaste stukjes niet duidelijk gemarkeerd had waardoor ik ze verwijderde terwijl dit niet de bedoeling was.
Allemaal bedankt voor jullie snelle reactie en het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan