Inactief Popups in chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

songoku

Verdwaalde tuinkabouter
Wanneer ik me chrome opstart krijg ik onderin irritante popups. Ik krijg ze niet uitgeschakeld en me viruscanner en mbam vinden niks. Hier de logs van FRST.
Wie kan me meer info geven?
 

Bijlagen

Abraham54

Administrator
Team lid
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster onder het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender: Restrictie <==== AANDACHT
ContextMenuHandlers4: [MSSE] -> {0365FE2C-F183-4091-AC82-BFC39FB75C49} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
C:\Program Files (x86)\QuickTime
C:\Users\Martin\AppData\Local\Smartbar\Application

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 

songoku

Verdwaalde tuinkabouter
Door drukte nu pas mogelijkheid dit te doen, hierbij de log:

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 17.03.2019
Gestart door Martin (24-03-2019 14:39:19) Run:2
Gestart vanaf C:\Users\Martin.Martin-Laptop\Desktop
Geladen Profielen: Martin & Administrator (Beschikbare Profielen: Martin & Administrator)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:

HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender: Restrictie <==== AANDACHT
ContextMenuHandlers4: [MSSE] -> {0365FE2C-F183-4091-AC82-BFC39FB75C49} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
C:\Program Files (x86)\QuickTime
C:\Users\Martin\AppData\Local\Smartbar\Application

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Fout: (0) Mislukt om een herstelpunt te maken.
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers\MSSE => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\CLSID\{0365FE2C-F183-4091-AC82-BFC39FB75C49} => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers\Offline Files => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\CLSID\{474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\Offline Files => niet gevonden
HKLM\Software\Classes\CLSID\{474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => niet gevonden
"C:\Program Files (x86)\QuickTime" => niet gevonden
"C:\Users\Martin\AppData\Local\Smartbar\Application" => niet gevonden
Proces succesvol afgesloten.

========= ipconfig /flushdns =========


Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

========= Einde van CMD: =========


========= netsh winsock reset =========


De Winsock-catalogus is opnieuw ingesteld.
De computer dient opnieuw te worden opgestart om het opnieuw instellen te voltooien.


========= Einde van CMD: =========


=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 8388608 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 6083782 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 0 B
Windows/system/drivers => 956 B
Edge => 0 B
Chrome => 9157416 B
Firefox => 0 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Users => 0 B
Default => 0 B
Public => 0 B
ProgramData => 0 B
systemprofile => 128 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 0 B
Martin.Martin-Laptop => 152490 B
UpdatusUser => 0 B
UpdatusUser => 0 B
UpdatusUser => 0 B
UpdatusUser => 0 B
Administrator => 0 B

RecycleBin => 3591 B
EmptyTemp: => 22.7 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 14:42:03 ====
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Dit is een zeldzame gebeurtenis, dat na drie maanden alsnog weer gereageerd wordt.
Feitelijk was na die lange tijd de fix eigenlijk niet meer geldig....

Hoe staat het dan nu met het probleem dat jij begin dit jaar postte over reclame?
 

Abraham54

Administrator
Team lid
Dan gaan we door!

Download
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 

Aarie25

Moderator
Team lid
@songoku,
Jou software moet ook nodig bijgewerkt worden.
Ik zou alle software eens een keer nalopen want de volgende dingen lopen zeker al lang achter en zijn dus een groot veiligheid risico.
Google Chrome -> Versie 71.0.3578.98 laatste Versie is 73.0.3683.86
Java 7 Update 45 -> laatste versie is 8 update 201
Vlc Player 3.0.4 -> laatste versie 3.0.6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan