• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Port forwarden van 'RPi-website'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruize

Nieuw lid
Lid geworden
16 jul 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik thuis in de meterkast een Raspberry Pi hangen met de P1mon software erop, om via de P1 poort van de slimme meter het energiegebruik te kunnen monitoren.
Deze gegevens zijn uit te lezen via het lokaal IP-adres 192.168.100.46. Ik wil deze gegevens ook graag kunnen bekijken zonder dat ik mezelf in het netwerk bevind, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit doe met portforwarden.
Mijn modem is een Huawei HG8245U en hieronder staat een screenshot van de huidige portforwardinstellingen.portforward.png
Met deze instellingen kan ik mijn gegevens niet inzien via mijnip:80. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Groeten,
Jan
 
Hallo,

Heb jij een vertaler in jou browser zitten?
Want dat werkt is makkelijker om dit te lezen en uit te voeren.
 
Helaas, die website had ik ook al gevonden,.maar dat werkt niet.
Zoals je kunt zien op mijn screenshot zit ik op dezelfde pagina als bedoeld op die website, maar heb ik veel minder mogelijkheden bij die instellingen.
 
Welke provider heb jij?
 
Solcon (glasvezel)
 
Ik kan op hun site er niets over vinden.
Meestal kun je wel een handleiding of uitleg vinden.
Het komt ook wel voor dat providers geen port forwardingen ondersteunen.
Ik zou als ik jou was maandag eens contact met hun opnemen of het wel mogelijk is met hun modem.
 
Op het knopje "add" drukken en daar ga je dan je gegevens kunnen invullen, Ip adres welke poorten enz.
 
Zoals je op de screenshot al kunt zien, zijn dit de enige opties bij het instellen van een portforward. Ik zal Solcon morgen eens bellen, kijken of zij een oplossing hebben
 
Er worden in dit topic 2 dingen door elkaar gehaald die hetzelfde beogen maar dit op een andere manier doen. Namelijk Port Trigger en Port forwarding.

Wat je eigenlijk wilt doen is een port forwarden zodat de poort open is en je ten alle tijde bij de data kan.

Bovenaan op de foto zie je een radio button met daarachter applicatie. Kan je daar geen forward instellen in plaats van een tigger?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan